• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skada?

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Hej!
http://www.husbilsklubben.se/forums/attachment.php?attachmentid=126138&stc=1&d=1498400892

Fråga till er som vet eller har en uppfattning om hur en sådan här skada kan uppstå. Skadan påstås ha uppkommit när en träpinne typ de man har vid kubbspel, landade på taket av denna husvagn av märket Kabe. Är det möjligt att två så djupa märken kan uppstå? Det är ju dessutom en bit emellan dem. Är plåten verkligen så mjuk? Nyfiken på hur ni andra tänker om detta. Tyvärr tror jag dessa "hål" fanns där tidigare, men skall vända mig till försäkringsbolaget också.
 

Bilagor

  • IMG_0494.jpg
    IMG_0494.jpg
    1,5 MB · Visningar: 63
  • IMG_0495.jpg
    IMG_0495.jpg
    788,1 KB · Visningar: 22

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Skada?

Ser riktig ut med en kubb pinne. Aluplaten er tynn og isolasjonen under er myk. Av denne grunn bruker en å beskytte taket med en plate under knærne når en jobber på taket. Merkene har tydelige avtrykk av enden på en rund pinne. Hadde det vært den tynne gfk platen som mange bruker ville det vært sprekker langs merkene.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: Skada?

Takplåten är inte limmad mot isoleringen på Kabe husvagnar.
(Vår 880 hade två långa "limpor" av expanderad plåt på sommaren, ca 2,5 meter x 70 cm medan vintertid var plåten slät.)

Detta gör att plåten inte har något stöd/bara lite stöd av isoleringen vid ett slag.

Jag känner inte igen att isoleringen är mjuk, kabe använder den blå islolerskivan, typ markisolering i sin konstruktion. (beroende på vagnens ålder antar jag)

Jag har gått omkring ohämmat på våra Kabe husvagnstak utan några märken eller annat spår.
 
Toppen