Sjösättningsplats i Vänern

Tråd startad i 'Fiskekroken' av F.d. 25291, 10 April 2014.

1. F.d. 25291

F.d. 25291 Guest

Hej.

Eftersom det sitter en dragkrok på husbilen så går tanken till att hänga båten på den, och kanske pröva fiskelyckan i Vänern (och kanske lite makrillfiske på västkusten).
    Då blir min fråga om det finns gott om platser vid Vänern där jag kan sjösätta med husbilen, och kanske kunna ställa den i närheten.

uno

2. aake

aake HBK Medlem

Kommun:
    Krokom
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1270
    Sv: Sjösättningsplats i Vänern

Hej!

Själv brukar jag sjösätta fiskebåten antingen i Ekenäs, längst ute på Värmlandsnäs, eller i Mellerud. Småbåtshamnar med rejäla ramper på båda platserna. Men det finns ramper runt om hela sjön och du kan hitta diverse förslag i denna länk: Vänern runt

aake

lailaouno gillar detta.
  3. F.d. 25291

F.d. 25291 Guest

Perfekt länk. Tackar ödmjukast.

uno

4. Bennsan

Bennsan HBK Medlem

Kommun:
    Vänersborg
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    12368

Det finns i alla fall 3 platser som jag är väl förtrogen med varav 2 i Vänern. Sikhall ca 1 mil norr Vänersborg N 58° 29′ 16″E 12° 25′ 37″ & Sunnanå utanför Mellerud N58° 42' 26.6" E12° 30' 17.7". Vad beträffar makrillfiske är Lyckans slip i Fiskebäckskil ett kanonställe N58° 14' 37.4"E11° 27' 35.3". På dessa 3 platser finns möjlighet att övernatta med husbil.
    Hoppas detta är till någon hjälp.:)

Bennie

lailaouno gillar detta.
  5. SunCityfamily

SunCityfamily HBK Medlem

Kommun:
    Karlstad
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    5545

Grums Slottsbrosundet precis innanför järnvägen finns en publik ramp (även inne på båtklubbens område, men normalt låst)

Karlstad: Vid Skutbergets bad& camping, ligger längst österut

lailaouno gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.