• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Singelhusbilsträff

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Nu har vi haft vår första träff. Tack Niels att du drog igång detta.
Vi var elva singlar med husbil, några också med hund, som träffades i helgen på Ullared camping.
Det pratades husbilar och allt mellan himmel och jord, skrattades och bekantades. Och planer smiddes för kommande husbilsäventyr.
Vi spikade datum för nästa träff som blir helgen 14/15 - 16 juni. Plats är ännu inte definitivt bestämt men det blir någonstans i Södermanland. Då hoppas vi på att fler husbilssinglar från norr kommer.
Inbjudan kommer att läggas ut under Träffar när platsen är bestämd men boka redan nu in den helgen.
Tanken med dessa träffar är att bygga upp ett nätverk så att om någon vill ha sällskap på en tur, eller kanske bestämma en plats att mötas på, så ska man snabbt kunna nå hela gruppen och hoppas på att någon längtar efter att sätta sig i sin husbil.
Vi har börjat göra en lista med mailadresser och telefonnummer så skicka gärna dina uppgifter till mig, Lena, lenic48@gmail.com, eller Ronnie, boronniesmith@hotmail.com.
Vi har dessutom nu en grupp inom Facebook, husbilssinglar, som kanske är det snabbaste sättet att nå varandra. Meddela också om du vill vara med där.
Nu ser vi fram emot en lång fin sommar med många trevliga möten.
Hälsningar
Lena
 
F

F.d. 6334

Guest
Sv: Singelhusbilsträff

Måste man vara medlem i husbilsklubben för att vara med i gruppen husbilssinglar.
Jo husbilssinglar hittar jag inte på facebook.
Jag är singel men kanske för ung för övriga ;-), å just det, Jag har även husbil :).
Jag är inte medlem i någon betalande klubb/förening då jag tycker man klarar sig bra utan.
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Singelhusbilsträff

Hej
Vad roligt att det blev en bra träff. Själv så kunde jag inte närvara tyvärrr.
Pratade ni något om eventuella aktiviteter eller träff i samband med årsmötet i år?
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Singelhusbilsträff

Jag har skickat frågan om att vara med i gruppen utan hk-medlemskap vidare till hk:s styrelse. Hör av mig när jag fått svar.
 
F

F.d. 6334

Guest
Sv: Singelhusbilsträff

Men husbilssinglar är väll ändå något som ni privat har dragit igång
å inte husbilsklubben
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Singelhusbilsträff

Jag tror vi måste invänta Hbk:s svar. Den facebookgrupp som bildats är ju ett resultat att vi alla är medlemmar i Hbk. Hade vi inte varit medlemmar hade det inte blivit någonting. Så nog får man ut mycket av detta medlemskap.
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Singelhusbilsträff

Då tänkte vi likadant men det funkar inte att länka till inlägg på min iPad. Varför vet jag inte.
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Singelhusbilsträff

Hej
Om jag vore singel så skulle jag inte gnälla om 100 spänn:wink:, inte ens om det finns nån slags princip med i det hela!
Ingen god förhandsreklam där inte............:oops:

Anders som tycker detta med singelträffar är en höjdargrej:D.
 

Niels

FD HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
4258
Medlemskap
2021
Sv: Singelhusbilsträff

Jag tror vi måste invänta Hbk:s svar. Den facebookgrupp som bildats är ju ett resultat att vi alla är medlemmar i Hbk. Hade vi inte varit medlemmar hade det inte blivit någonting. Så nog får man ut mycket av detta medlemskap.
Helt rätt utan husbilsklubben hade detta inte gått så vi ska kanske vara lite solidariska dessutom för vi ut mer än vi bidrar?
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Singelhusbilsträff

Hej!
Vad kul att ni blev så många på singelträffen. Riktigt roligt att det finns flera andra singlar som också kör husbil.
Synd bara att jag inte kunde hänga med på träffen. Tänkte på er när jag satt under markisen i ljumma kvällen och smuttade på ett gott rödvin, efter att hunden o jag tagit en cykeltur i omgivningarna.
Hoppas kunna vara med nästa gång!

Glada och soliga hälsningar från Algarve som inte haft ett moln på himlen hela veckan.

Här kommer några bilder från i höstas, gick på samma strand idag men utan kamera.

Bassi sten1.JPG

Bassi Atlanten2.JPG

Bassi sten3.JPG

Bassi Atlanten1.JPG
 
F

F.d. 14548

Guest
Sv: Singelhusbilsträff

Hur hittar man det på facebook. Jag är ny och har betalt idag.
:confused:
 
F

F.d. 16930

Guest
Sv: Singelhusbilsträff

Är de nån som har ett bra helg mål.en bra ställplats
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Singelhusbilsträff

Vil gärna va me är singel.
Trevligt. Du är välkommen säger jag som en annan singel.
Mycket av det som avhandlas bland singlarna sker i en grupp på facebook.
Den heter orginellt nog Husbilssinglar. Du hittar den genom att söka på namnet
Som svar på din andra fråga så träffas en del singlar i morgon på parkeringen utanför IKEA i Linköping för att åka och cykla längs Göta Kanal. Av inbjudan så kan jag inte klura ut när de träffas. Mer info finns på facebook.

Just nu finns dom vid Borensberg
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50051

Guest
Sv: Singelhusbilsträff

Visst kan du det men det kostar en hundring så det är ingen större uppoffring du har tillgång på alla ställplatser och uppgifter
Med vänlig hälsning klintan
 
Toppen