1. Blir du medlem nu i Husbilsklubben.se och betalar inträdesavgift och årsavgift så gäller årsavgiften både för resterande del av 2019 samt hela år 2020. Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny

Husbilsklubbens årsmöte år 2020 kommer att hållas i Mariestad. Mer information finns här: Årsmöte 2020

Stäng meddelande

Silver mot bakterier m.m.

Tråd startad i 'Hälsoresan' av Jappe, 14 Juli 2012.

1. Jappe

Jappe FD. HBK Medlem 2017

Kommun:
    Orust
    Medlemskap:
    2017
    HBK-Nr:
    661
  2. knarrevik

knarrevik HBK Medlem

Kommun:
    Lysekil
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    3172
  3. WillyPe

WillyPe HBK Medlem

Kommun:
    Karlstad
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    2029
    Sv: Silver mot bakterier m.m.

När jag läste insändarna i slutet av artikeln som Jappe länkar till så blev jag bedrövad. Vilka stolliga inlägg! Man kan bli mörkrädd för mindre. Jag funderar på om artikelförfattaren är att lita på, delar han insändarnas åsikter?

4. Iveco 35

Iveco 35 HBK Valberedning

Kommun:
    Mörbylånga
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1172

Man blir ju sjuk när man läser i denna tråd och andra trådar om hur man skall göra både det ena och andra o blanda ditten o datten i vattentanken för att vattnet skall hålla sig friskt.vi har alltid använt vattnet i husbilen både hemma och i utlandet utan några preparat bara gjort rent tanken en gång per säsong,då har vi sköljt rent med ättiksvatten. Lär man magen från början så tål den det mesta.

Knut och Calle Bonath gillar detta.
  5. Martin Johnsson

Martin Johnsson HBK Medlem

Kommun:
    Varberg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    13627

Jappe, du gör mig besviken. Den i klubben som brukar ha mest intressanta och samhällskritiska kommentarer (som jag inte nödvändigtvis delar, men har stor respekt för), och som i största allmänhet skriver inlägg som roar, använder newsvoice som källmaterial. Newsvoice är alla foliehattar samlade på ett ställe.

Hittar inte ett seriöst spår att silver har några hälsofrämjande effekter, men visst får man tro det. Men newsvoice....

Nåväl, yttrandefriheten är viktig!

6. Jappe

Kommun:
    Orust
    Medlemskap:
    2017
    HBK-Nr:
    661

foliehatt?

7. knarrevik

knarrevik HBK Medlem

Kommun:
    Lysekil
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    3172

image.jpg

Rusken gillar detta.
  8. Jappe

Kommun:
    Orust
    Medlemskap:
    2017
    HBK-Nr:
    661

?

9. Martin Johnsson

Martin Johnsson HBK Medlem

Kommun:
    Varberg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    13627

Ett inlägg på nätet:

"Newsvoice är en nyhetssida som drivs av XX. Dess världsbild går ut på att allt som är spännande är sant, särskilt om det talar emot vetenskap och etablissemang."

Finns flera liknande kommentarer om newsvoice på nätet. Man kan så klart hävda att alla försöker tysta dom, men jag är mer benägen att tro att dom är foliehatter, dvs det uttryck som bildades i USA när människor som trodde att aliens skulle hämta upp dom i rymdskepp satte metallfolie runt huvudet för att inte deras hjärnor skulle kunna läsas av.

Newsvoice verkar vilja ta till sig alla typer av "sanningar" som vetenskapen i allmänhet kallar för strunt. Vetenskapen brukar ju ha fel ibland, men kanske inte så ofta som man vill påstå här.

Så därför tycker jag att dom är en dålig källa för att styrka en teori. Oavsett om teorin kan vara rätt eller inte.

aake och Jokin gillar detta.
  10. SunCityfamily

SunCityfamily HBK Medlem

Kommun:
    Karlstad
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    5545

Foliehatt används av vissa för att skydda hjärnan mot den "radiostrålning" som nån (oklart vem, det varierar) använder för att styra våra hjärnor.

Kan även kompletteras med kolodialt silver, (eller bly som nån föreslog tidigare, ger ungefär samma långtidsverkan men kroppen behåller blyet bättre).

Oklart hur man med Marconi mfl teorerier i botten, skall få räckvidd till denna radiostyrning. Olika frekvenser har ju som bekant olika räckvidd. Frekvensvalet påverkar förutom antenner dessutom om "strålningen" skulle stoppas av folien. Det finns även teorier om radioaktivitet, men då lär ju foliehatten utgöra ett än sämre skydd.

Jultomten är oskyldig iaf!

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.