• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Seriös återförsäljare BIÖ

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Seriös återförsäljare BIÖ

ditt problem bevisar att ingen är perfekt (nästan)
hade de haft en fungerande kvalitetskontroll så hade ditt missöde inte hänt

alltså är deras kvalitet ett lotteri

problemet tyder på stress obefintlig kontroll och oseriöst företag med bristfällig policy

alla positiva kommentarer väger inte upp ett sådant här misstag som tyder på bristfällig ledning dock inte unikt :swoon:
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Seriös återförsäljare BIÖ

Det förvånar mig att Smålänningen blev illa bemött pga familjen, eftersom dom också säljer massor med husvagnar fortfarande och detta är fortfarande barnfamiljernas favorit. Troligen hade någon en dålig dag?!?

Så kan det säkert vara, men jag accepterar aldrig den typen av behandling. Har flera personer i bekantskapskretsen som råkade ut för samma sak när våra barn var mindre.
(Det är möjligt att jag är besvärlig kund, ett exempel är när jag hade beställt ny personbil och fick problem med att batteriet drogs ur på den gamla innan den byttes in. Sa till verkstan att de skulle kolla om det hade något att göra med elstolarna då de lagt av i samma veva. När jag hämtade bilen hade de lagt 2 fulla dagar på felsökning och felet låg i styrboxen till elstolarna. De debiterade 15 timmars felsökning utan att blinka. När jag frågade om det inte vore smart att börja felsöka stolarna när kunden påpekar sambandet, men de har minsann sitt felsökningsschema och jag skulle inte lägga mig i hur de jobbade. Säljaren kom fram och sa att min nya bil var på väg hem. Jag bad honom mer eller mindre stoppa upp bilen på något varmt ställe då jag inte handlar av ett företag som behandlar sina kunder på det viset. Säljaren var smart nog och löste problemet då han höll med om min teori. Tyvärr finns det folk som inte ska jobba med människor.)

Jag är inte ett dugg bitter på behandlingen hos BIÖ då jag pga den incidenten fick upp ögonen för tyska marknaden och därmed fick möjligheten att köpa betydligt nyare husbil i tyskland för samma pengar.
Som kuriosa utannonserades vår andra husbil hos BIÖ 4 år efter vi köpte den i Tyskland för drygt 100.000kr mer än vad vi gav för den. Nu vet jag inte vad de fick den såld för, men det kändes mindre seriöst.

Jag tror faktiskt jag ska köra inom med lite fika till BIÖ och tacka för behandlingen :mcride:
 
Senast ändrad:

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Seriös återförsäljare BIÖ

Jag tycker att det är trevligt att Smålänningen är så positiv till den ev behandling han fick av BIÖ

Japp! Jag är mycket tacksam :yes:.

OT: Mina jobb sedan -96 har alla gått ut på att bygga upp långsiktiga samarbete som bygger på förtroende mellan affärspartners. Ett enda misstag kan rasera flera års arbete. Som kuriosa möter jag ibland gamla affärskontakter från slutet av 90-talet som inte trodde på vårt företags långsiktighet då ett tidigare team inte skött sina kort rätt. Det var mycket hårt jobb, men de tackar mig idag för att jag var principfast och inte gav upp utan stod fast vid min övertygelse hur affärer ska göras. Det har genererat bra förtjänst för alla inblandade.
 

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Sv: Seriös återförsäljare BIÖ

Så skall en äkta smålänning jobba. Lycka till i framtiden. Jag har själv arbetat tillsammans med smålänningar från Nässjö under många år. Vi hade mycket att lära av varandra. Oftast med bra resultat.
 
F

F.d. 27631

Guest
Sv: Seriös återförsäljare BIÖ

jag var hos dem förra året tyckte det var svårt ingen som direkt ville prata kaffet var mer värt fick till slut tala med en säljare kommer ej ihåg namnet han skulle sätta sig och räkna på en vagn jag var intresserad av men tyckte det tog lång tid försökte hitta honom men då hade han gått för dagen trots att han skulle ge mig en offert på ca 20 min, så det blev ingen affär åker nog inte dit igen
 
Toppen