• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

September i Sarek

F

F.d. 24718

Guest
Sv: September i Sarek

Vackra bilder!!!!!!!!!!!!!
När jag ser dem längtar jag ut till jaktmarken, vidderna, färgerna, lukterna!!!!!!!!!
Dom finns i dina bilder!
 
F

F.d. 3

Guest
Sv: September i Sarek

Vackert , vackert och vältaget.
Berätta med vilken kamera du använder.

//kaj
 
H

hianders

Guest
Sv: September i Sarek

Fantastiska bilder, tack!! Vi har ju alldeles nyss, förra veckan, också upplevt dessa färger och haft tur med sol mestadels. Lite längre söderut dock, lite norr om Vilhelmina (efter att ha åkt större delen av Vildmarksvägen).

fru hianders/Inger
 

Kalle&Gunni

FD HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Lerum
HBK-Nr
2152
Medlemskap
2022
Sv: September i Sarek

Hej Annette!
Gunilla (Åsa) har inte överdrivit när hon berättat för oss om hur fina bilder du tar! Helt fantastiska!
Hälsningar Gunni och Kalle
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: September i Sarek

Vackert , vackert och vältaget.
Berätta med vilken kamera du använder.

//kaj

Jag har en Nikon D300, använder i princip alltid stativ och trådutlösare. De objektiv jag har är ett 17-55/2,8 ett 70-200/2,8 och ett 300/2,8
Att konsekvent använda stativ och trådutlösare är en förutsättning för att få skarpa bilder!
MVH Annette
 
H

hianders

Guest
Sv: September i Sarek

Anette! Tittar på dina bilder igen och vill bara fråga om jag kan få ladda ner den fantastiska bilden på fjället som "skrivbordsunderlägg" så man kan njuta av den varje gång man öppnar datorn och återuppleva fjällvärlden hösten 2008.

fru hianders/Inger
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: September i Sarek

Hej bilden är copyrightskyddad, men om du bara ska använda den som bakgrund, så kan jag väl bjuda på det...se bara till att den stannar i din dator och inte hamnar någon annanstans är du snäll!:aja:
MVH Annette
 
F

F.d. 24718

Guest
Sv: September i Sarek

Annette,
Jag sitter här och tittar, återigen, på bilderna. Samtidigt har jag "Songs of Distant Earth" av Mike Oldfield på i CD:n.
Ett bildspel med t.ex de tre första spåren skulle verkligen passa ihop, tror jag.
Jag får samma känsla som när jag sitter uppe på Öjarsklumpen och blickar ut över "världen", en tidig oktobermorgon, när solen går upp och frosten i mossa och grenar börjar tina. Ser ut som diamanter som gnistrar. Ojojoj :)
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: September i Sarek

Hej jag ska kolla vad det är för musik. Jag är öppen för nya musikstycken som kan användas till bildspel.
Gå gärna in på min hemsida www.annette_selden.fotosidan.se och titta på fler bilder. Dock har jag inte hunnit att lägga in så mycket där, det är ganska tidsödande, men lite finns ju!
Tack för alla komplimanger, det är roligt att folk uppskattar mina bilder!
MVH Annette
 
F

F.d. 24718

Guest
Sv: September i Sarek

Nyfikenienstrut tog en titt. WOW!!!!!! Den sidan hamnar i Favoriter.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: September i Sarek

Några fler höstbilder, hjortron - norrlands guld.
Ripbärsris färgas orange till mörkt rött efter ett par frostnätter.
Vaja med kalv, de skall nu ner till vinterbetet i skogslandet. Jåkhåghasska sameby, Sarek.
Kokkaffe över öppen eld i urskogen, Kvikkjokk

061.jpg

Ripris.jpg

Vaja med kalv.jpg

Sept (23).jpg
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: September i Sarek

Tjena!

Va kul, hur e vädret då? Varmt kan jag tänka!
Här börjar det bli lite kyligt nu, hösten är på G även i södra sverige!
Ha en skön semester hälsar Annette Emil Thilda och Egon!
 
Toppen