• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Se upp med Caravan försäkring.

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Caravan försäkring var tidigare återförsäkrade i Codan A/S men fr. O.m i år
trygg Hansa. Övergången skulle inte påverka min försäkring. Men detta är inte sant så se upp ni som har Caravan försäkring. Försäkringsvillkoren är inte lika ej heller omfattningen.
I mitt fall hade jag inte vägassistans men hade självriskeliminering vid djurkollision. Denna självriskeliminering kommer inte med i den nya automatiskt utan måste påpekas att den skall ingå med påföljden att Trygg Hansa måste skicka ut ett nytt försäkringsbrev.
Om du hade Husbilplus kunde du lämna bilen upp till sju dygn och få ersättning för stöldbegärligt utrustning. Max 20.000. Nu gäller 24 timmar och Max 15.000.
Positivt är att i tillägget för självriskeliminering ingår även skadegörelse t.ex om någon repar lacken samt assistans så tillvida att man kommer ut Om man fått stopp på bilen. Ingen fullvärdig assistans typ Falck men ett bra tillägg som ingår i paketet. Tillägget för dessa tre saker var i mitt fall endast 238 kr.
Detta är vad jag kom på i an hast men det finns säkert andra detaljer som skiljer sig åt mellan bolagen.
Håkan
 

anjohn

FD HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2023
Sv: Se upp med Caravan försäkring.

Har du sett om det är någon skillnad gällande självrisk för glas?
 

Boo

HBK Medlem (P)
Inlägg
894
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: Se upp med Caravan försäkring.

Kraftig försämring på maskinskadeförsäringen, tidigare 8000 mil/5 år resp 12000 mil/8 år nu tror jag max 8000 mil, bytte försäkringsbolag.
 
Toppen