• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SCR informerar

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: SCR informerar

Det är jättebra att dom gör det men det är väldigt få banor med. Jag försökte få till en lista med klubbar som har ställplatser, priser osv men det var få klubbar som svarade. Jag tror att alla som är medlem på en golfklubb får fråga och meddela någon som sammanställer en lista. Tja, om det nu var det som tråden gällde..

Hälsningar Hike
 
F

F.d. 55532

Guest
Sv: SCR informerar

I Golfguiden som alla medlemmar i en golfklubb får framgår om möjlighet till övernattning med husbil eller husvagn finns.
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: SCR informerar

Ja, men det stämmer inte med verkligheten, det som är problemet.. Vissa har utökat, vissa andra har tagit bort det samt om man inte behöver spela greenfee för att få stå där..
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: SCR informerar

Personligen anser jag att hotellnäringen borde bli mera aktiva för att få turisterna in på hotell. Troligen får man se betydligt mer av landet om man bor några våningar upp än i markplan som på en camping.:twitcy:



(Ironi)
 

Inga-Lill o Lennart

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
6033
Medlemskap
2024
Sv: SCR informerar

Hej
Jag kan meddela att ni är varmt välkomna till Tönnersjö Gk som har väldigt bra ställplatser för husbilar. De kostar 125 kronor per natt inkl el, tror jag. Finns även latrintömning och banan är jättefin, finns även med i golfhäftet. Det är min hemmabana.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: SCR informerar

Det som SCR vill bidra med är att höja priserna för ställplats på golfklubbarna. Det var samma visa med MixRanch på Gotland. De ville ta 100:-/dag med det godtog inte SCR. Men ägaren har löst det på ett fiffigt sätt. I priset ingår det något gott från restaurangen. Alla parter nöjda. :)
 
Toppen