• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SCR försäkring?

F

F.d. 9230

Guest
Hej!
Nu har jag börjat kika runt på försäkring.
Hittills verkar SCR vara billigast. I och med att vi säkert kommer stå på camping ibland behöver vi ju ändå ha Campingkortet.
Vi hamnar där på 3 964 kr

Intressant med män resp kvinnor. På IF är det billigast om jag står på försäkringen, men på resterande är det billigare om min man står för den...

Men, men, har kollat med CC och de tar 3 816 men då tillkommer medlemskapet på 380 kr.
M tar 4 326 kr + medlemskap 395 kr.
IF 6 721 kr
T Hansa 5 700 kr
Dina 4 474 kr


SCR har följande självrisker
3000 för vagnskada
Brand 1000
Glas 1500
Stöld 1500
Maskin 2000

Stöldbegärligt upp till 10 000 kr ingick och jag tror det var 20 000 på övrigt i lösöre.

Någon som har SCRs försäkring? Är den ok? Något man bör tänka på annars för försäkringen?
 
F

F.d. 6615

Guest
Sv: SCR försäkring?

Hej !
Det är så att man kan förhandla med sitt försäkringsbolag.
Har du/ni alla era försäkringar inom ett och samma bolag så går detta.
Själv sänkte jag min kostnad med 2000:-/helår.
Hälsningar
Mats
Norratorp
 
F

F.d. 52959

Guest
Sv: SCR försäkring?

Hej vi har också SCRs försäkring. I vårt fall kostar den 4075/helår. Fick kostnadsförslag nyligen
från Folksam, där det kostade 4600 kr.

Finns säkert möjlighet att få ännu bättre priser om man är medlem eller ansluten. Detta är dock
utan att vara "bunden" till något förbund eller facklig organisation.
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: SCR försäkring?

Har du ringt och fått ett pris av CC eller bara kollat på deras hemsida? Priset skiljer sig avsevärt, säg att du tänkt bli medlem. / Jeanette
 
F

F.d. 9230

Guest
Sv: SCR försäkring?

Har du ringt och fått ett pris av CC eller bara kollat på deras hemsida? Priset skiljer sig avsevärt, säg att du tänkt bli medlem. / Jeanette

Hej!
Ja, jag ringde och pratade med dem, men skall idag försöka få tag på personen som rekommenderas här på forumet och göra en sista koll.
Annars blir det SCR
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: SCR försäkring?

Hej det som bland annat gjorde att jag fastnade för caravanförsäkring var att
dom hade maskinskada bland annat .nackdelar som jag märkt är bland annat
inget månadskonto svårt å få tillbaka pengar på avslutade försäkringar resten
får man väl se vid eventuell skada.
 

Gubben

FD HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
14765
Medlemskap
2023
Sv: SCR försäkring?

Bytte från Folksam till C.C. för att spara ett par hundringar/år i premie samt att slippa 35% vid glas skada utan att lusläsa C.C. vilkor ! Såg nu att max ersättning vid vatten skada är 20.000:- vilket är löjligt lite, men man är nog medveten om att sådana skador är vanliga och mkt. dyra att åtgärda. Kan nämna att vid ett besök hos en husbilshandlare för ett tag sedan höll man på att reparera en bil med dubbel golv där vattentanken legat å småläckt en längre tid, skulle kosta runt 100.000:- att åtgärda, hur kul skulle det vara att få 20.000:- från bolaget ? Det blir nog tillbaks till Folksam som inte har en sådan begränsning. ( Eller kan ngn. tipsa om ett annat bolag som inte har denna begränsning å inte har en % sats på glas skada med en konkurenskraftig premie)
 
F

F.d. 9230

Guest
Sv: SCR försäkring?

Tack, då skall jag kolla upp med SCR vad de har för regler vid vattenskada
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: SCR försäkring?

Hmm i en tråd härintill ondgör vi oss över SCR.??
Själv undviker jag SCR campingar så det får då
även gälla deras försäkring:cool:
Hur jag vrider o vänder så blir Folksam billigast:D

Gurra
 
Senast redigerad av en moderator:

Gubben

FD HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
14765
Medlemskap
2023
Sv: SCR försäkring?

Britt&Kjell ! Kollade Trygg Hansas villkor om jag fattade rätt så var deras max ersättning vid vatten skada 35.000:- . Mvh. Gubben
 
Toppen