• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Saknar euro klass i regbevis

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Hej vi har tidigare bara ägt bilar med totalvikt på 3500 kg. Nu har vi en på 3850 kg har läst om att det kan bli problem med vägskatt i Österrike då det ej finns med euro klass vid köp av bizz. Om man visar cocintyg som avser bildelen fiat där framgår euroklass och chassinummer räcker det. Transportstyrelsen om jag uppfattat det rätt utfärdar inte regbevis med euroklass. Mvh Ulf
 

Peter Rydh

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024
Sv: Saknar euro klass i regbevis

Det är inte direkt svar på din fråga, men när jag skaffade easygo+ samt fransk miljöplakett så gick det bra med ett regbevis kompletterat med coc dokumentet jag fick ut från transportstyrelsen.

//Peter
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Saknar euro klass i regbevis

CoC:t funkar bra. Och transportstyrelsen skriver ut miljöklassen ifall besiktningsmannen för in det i systemet.
När jag reggade nuvarande husbil (Oktober 16) tog jag bara med mig tyska FZB där det stod Euro 5+, men det dög inte. Var tvunget att vara den specifika koden. Var bara till att köra 12 mil för att hem o hämta CoC't där koden stod. Dög inte att mejla ner det då han skulle ha originalet.
Han visste mycket väl att en Fiat 2016 har Euro5+, men ville antagligen visa sin makt.
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Saknar euro klass i regbevis

När jag rega bilen nu i jan 17 blev det inte infört hur ska jag göra? Kan de lägga in det i efterhand? Om inte kan man ha med coc intyget för dels fiat delen mem även burstners coc står euro 5 + på bägge duger det att ha med något av dessa eller båda på resan
 
Senast ändrad:

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Saknar euro klass i regbevis

Du bör kunna kontakta transportstyrelsen och bifoga båda CoC. Säg att du vill ha in det i regbeviset för att underlätta införskaffande av Easygo+.
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Saknar euro klass i regbevis

Pratat med tp de kunde inte göra något hon hänvisa till besikta som regat bilen får åka dit är ju ett par kilometer hemifrån
 

Talbot

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
23501
Medlemskap
2024
Sv: Saknar euro klass i regbevis

Jag skrev ett mail till Fiat kundtjänst som skickade ett intyg på Euroklassningen. Det fungerade för registrering av BroBizz+EasyGo. Adressen till Fiat; 'customercare.sweden@fcagroup.com'
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Saknar euro klass i regbevis

Blir enligt följande ny halv reg besiktning hos besikta pris 800 kr kallas a2a men infört blir det dock tid nästa vecka så det ska väl lösa sig.
 
F

F.d. 55391

Guest
Sv: Saknar euro klass i regbevis

Skickade också ett mail till FIAT och fick efter en vecka ett intyg om miljöklass 4 på vår husbil, det räckte för att beställa EasyGo+ från Brobizz.
 
Toppen