• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Saker som jag tycker är bra, enkla och funktionella

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
En fråga ang. vattenlocken, hur vet ni när tanken är full?

På 2 sätt:
  • Det rinner över på utsidan locket. Det är inte helt tätt, man hör hur luft trycks ut när vattnet går in.
  • Eftersom man inte behöver stå och hålla i slangen så kan man stå inne i bilen och kolla på vattentankens mätare. Och stänga av när den visar fullt.
 
F

F.d. 55374

Guest
På 2 sätt:
  • Det rinner över på utsidan locket. Det är inte helt tätt, man hör hur luft trycks ut när vattnet går in.
  • Eftersom man inte behöver stå och hålla i slangen så kan man stå inne i bilen och kolla på vattentankens mätare. Och stänga av när den visar fullt.
Tack för svaret.
Har en gammal bil som saknar mätare o skvallerrör, låter bra att locket inte är tätt. Tror du att locket skulle passa till en 20 årig gammal bil.
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Gardena kassettslang tar liten plats, håller ordning på sig och skarvar med 15 meter www.conrad.se
image.jpg


Den kompletterar vår i garaget monterade 10 meters vinda. Den korta snutten som normalt sett kopplas till kranen har jag skarvat så att den blir lagom till bilens fyllningshål, den utrullbara delen kopplar jag till vattenkällan.
DV_157x152_8691510_01_4c_AT_20180129075046.jpg
 

Burstnersolano585

HBK Intresserad
Inlägg
277
Kommun
Piteå

Bilagor

  • DSC_2028.JPG
    DSC_2028.JPG
    1,8 MB · Visningar: 825
  • DSC_2027.JPG
    DSC_2027.JPG
    2,2 MB · Visningar: 827
  • DSC_2054.JPG
    DSC_2054.JPG
    1,6 MB · Visningar: 805

CeGeT

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
:yes:Beställde vattenlocket med Gardena-koppling, Heos fungerade toppenbra. Bara att koppla på och göra annat tills tanken är full. Bra och funktionellt. Det måste finnas mer saker som är funktionella och bra och inte kostar massor av pengar. Kom igen!
 
F

F.d. 14324

Guest
Detta är den bästa ficklampa jag någonsin haft!
Inte för att den lyser bättre än andra på nåt extraordinärt sätt eller så, anledningen till att jag tycker den är enkel och bra är för att den alltid lyser när jag trycker på knappen.
Den laddas med microusb som är/var samma som till telefonen och det har för mig varit en höjdare och gjort att man slipper lösa batterier och allt strul runt det projektet. (Jag har en inbyggd inre resistans mot prylar med lösa batterier)

IMG_20180817_085006-800x600.jpg IMG_20180817_085014-800x600.jpg

Utvecklingen går dock framåt och laddare med microusb är nog snart ett minne blott i vår husbil, det är väl kanske dags att leta efter en ny lampa som laddas med modernare kontakt.

Mvh jocke
 
Toppen