• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

S.r husbilar i Malmö

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.569
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: S.r husbilar i Malmö

Finns endast på blocket, hans tfn 073 742 52 72 är inte sökbart, inget namn angivet! :aja:
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Hejsan

Har faktiskt nappat på annonsen. Som Oran, det är hans namn, skriver i annonsen så förmedlar han husbilar. Leverantör och den som affären görs upp med är en italiensk återförsäljare, auktoriserad av McLouis som återfinns under McLouis återförsäljarlista. Oran har varit snabb på att förmedla mina frågor och jag har fått snabba svar. Ska ta emot bilen i april sedan blir den körd till Malmö för avhämtning. I vår får vi se om det är jag eller maffian som gör en bra affär.
 
F

F.d. 29387

Guest
Sv: S.r husbilar i Malmö

Hej,det är flera som har köpt husbil fr. s r husbilar som kör nya Mclouisar utan problem,det är en seriöst förmedlare...
Om det var nån bedragare skulle det komma fram med det första husbilen som min granne köpte den 14 mars 16 och han är nöjd med husbilen-priset och service fr. förmedlaren och säljaren,så det är inte kommit fram negativa kommentarer tills nu,det att han inte är svensk betyder inte att han är "Mafia"
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: S.r husbilar i Malmö

Hur länge tillåter Autohallen att det finns en sidoimportör när Autohallen är generalimportör? Att handla via en sidoimportör är väl i detta fall billigare? eller har jag missuppfattat det hela?
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Kan vara ett upplägg där du får din husbil och allt verkar ok men firman gör vinsten på att varken betala svensk eller italiensk moms.
Mycket märkligt att varken telefon eller firma går att finna på allabolag.se eller hitta.se
 
F

F.d. 29387

Guest
Sv: S.r husbilar i Malmö

Autohallen är generalimportör för Sverige, inte hela Europa!!!
 
F

F.d. 29387

Guest
Sv: S.r husbilar i Malmö

Som jag vet firman har F skatt som husbil förmedlare...
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Hej,det är flera som har köpt husbil fr. s r husbilar som kör nya Mclouisar utan problem,det är en seriöst förmedlare...
Om det var nån bedragare skulle det komma fram med det första husbilen som min granne köpte den 14 mars 16 och han är nöjd med husbilen-priset och service fr. förmedlaren och säljaren,så det är inte kommit fram negativa kommentarer tills nu,det att han inte är svensk betyder inte att han är "Mafia"

Blir det inte konstigt när du pratar om dig själv i tredje person Oran?
 
F

F.d. 29387

Guest
Sv: S.r husbilar i Malmö

Jag pratar inte i tredje person,det är inte min F skatt men jag hjälper personen som driver företaget som är familjemedlem,om det är problemet så länkar vi på allabolag.se
Man kan inte annonsera på Blocket som firma (bolag) utan F skatt,det är säkerhets reglar på Blocket.se som tillåter inte det...
 

Reijo53

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
11098
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Bilfirma som enbart handlar med försäljning av fordon behöver inte F-skattsedel,endast godkänt moms nummer.
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

En av de fyra friheterna inom EU är Fri rörlighet för varor. Någon generalagent i Sverige har inte med att göra i vilket land inom EU jag köper något, Dock får man tänka igenom vad som gäller för garanti, Europa garanti finns i detta fall. Jag lär dock inte komma först kön hos Autohallen med min importerade husbil om det är något strul men jag är lite händig själv. Företaget jag köper av etablerades 1973 och har Italienskt momsregistreringsnummer. Oran är som vilken husbilsförsäljare som helst och jag betalar inte honom något utan han får provision från husbilsfirman. Men som sagt nästa år kan jag säga hur bra det gick :)
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Ok, nu förstår jag. Låter som ett bättre upplägg än det som vi gissade tidigare. Du har den italienska husbilsfirman som motpart och dina betalningar går direkt dit. Och den svenska momsen betalar du in själv.
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Rätt uppfattat. I vanlig ordning gäller att om husbilen är ny så betalas moms i Sverige och dras av i försäljningslandet.

Är bilen begagnad dvs äldre än 6 månader och gått mer än 600 mil betalas momsen i det land som husbilen köps i. Mot tex Tyskland skiljer det 6 % i Moms/Mwst. Italien har 21 % så där blir det 4 % skillnad.

Till det kommer i Sverige ursprungskontroll för 700 kr samt registreringsbesiktning (verkar kosta mellan 2 100 -2 700).

Rättat eller till och
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen