• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sövd o rånad

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Sv: Sövd o rånad

Nån som minns Disneyfilmen på julafton, där brukar vara med en snutt om när Robin Hood tar sheriffens alla guldmynt. Snacka om att vara sövd! Och vakthund har han också i form av ormen. Hjälper föga! Fick han kvar några pengar? Skulle ha haft ett låsbart värdeskåp, då hade det varit knepigare för Robin.

Fast det är kul att läsa om alla machopensionärer som ska slå ner bovarna en efter en när dom väl lyckats ta sig in i husbilsfortet!
 
S

scania4

Guest
Sv: Sövd o rånad

Vet inte om du länkat till fel inlägg men jag kan inte se att det står något om kontanter
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Sv: Sövd o rånad

Läs inlägg 41. Och det spelar väl inte så stor roll vad tjuvarna tar med sig, eller hur?
Fast mest handlar det om hur "sövd" man kan vara.
 
F

F.d. 55488

Guest
Sv: Sövd o rånad

Finns människor som går sövda hela livet.
 
F

F.d. 29620

Guest
Sv: Sövd o rånad

Vet inte om du länkat till fel inlägg men jag kan inte se att det står något om kontanter

Hej! Vi stannade på kvällen på Ljungby rasta i somras och var för trötta för att åka vidare. Där var det fullt med bilar, lastbilar,ett par husvagnar och en husbil från Italien bredvid oss. På morgonen upptäckte vi att någon har tagits sig in genom passagerardörren och rensat oss på kontanter.Likaså den Italienska husbilen.Dumma var vi som inte kopplade larmet på natten men som vi märkte sedan så det är nästan ingen som gör det. Jag tror att det är det bästa avskräckande för natt och dag tjuvarna. Det bör ALLA tänka på!!! Även campingplatser härjar dem på, har vi fått veta av polisen.Så SÄTT PÅ LARMET även när ni sover!!!!! :msn_angry:


Den som söker kan finna!
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Sövd o rånad

Relax, din statistik stämmer inte med min.

Vi har under åren haft tre inbrott i vår husbil. Alla har skett genom dörr, förardörren respektive bodelsdörren på vår första som var en helintegrerad, och förardörren i vår nuvarande halvintegrerade.

Helt Ok tror självklart på din statistik Michael, det visar att du och jag har helt olika erfarenheter! Mot bla den bakgrunden vore det önskvärt att att få fram en bredare, bättre, mer allmängiltig statistik för olika stöldsituationer (map plats, skallarm, mmm) för husbilar. Möjligen kunde detta vara möjligt mhj av er webbar som jag föreslagit ovan? Vem/vilka skulle annars ha intresse av "den stöldstatistiken/infon" om inte just vi husbilister själva?

Du ger dock ingen info om var dina inbrott skedde, du kanske parkerat på "fel" platser(?) som många ovan varnar för, hade du ett fungerande skallarm, mm. Sådan info i brist på annat kunde vara värdefullt för oss andra att få "vetskap om" i dina stöldsammanhang ... !

För egen del har vi under 25 år med husvagn utan larm och 14 år med husbil med larm (och 2-5 europaresor/år historiskt) inkl en del som det sägs usla(?) val av övernattningsplatser, har vi trots allt inte haft ett enda inbrott, inte ens ett försök (kanske har vi skött helheten bättre än vi själva trott, eller enbart haft tur)?

En rimlig fråga i sammanhanget grundat på just våra skilda erfarenheter; du haft 3 inbrott - vi inget? Vad tror du kan ligga bakom våra skilda erfarenheter om stölder ur husbilar?
För min/vår del vet jag inte, vi parkerar trots allt vid ex en och annan Autohof utmed resvägen då det passar, men det finns naturligtvis mer man bör tänka på i sammanhanget när man parkerar!
 

Leffe S

HBK Medlem
Inlägg
254
Kommun
Solna
HBK-Nr
15474
Medlemskap
2024
Sv: Sövd o rånad

Menar Fritte 4 verkligen allvar med detta inlägg eller är det bara för att skrämma oss. Ämnet påbörjat 3 mars. "Söderut för en vecka" --- Bilen är avställd 17 feb Husvagns-Svenssons står som ägare. Jag ser detta som en "Vårskröna"

Jag tror och har noterat detta oxå..." Vårskröna"
 
Toppen