• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sålt och köpt en ny husbil, tror jag, eller vi vet inte, vi får se!

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Ja så märkligt är det...

Vi skulle besöka en butik som öppnade först en timme senare än vad närmaste husbilsfirma fanns, så vi bestämde oss för att och titta på deras husbilar. Efter en stund kommer det fram en säljare och säger att här har ni ett kostnadsförslag på er husbil som stod utanför butiken och den husbil vi var intresserade av, utan att vi ens hade nämnt något.

Kändes jobbigt för det blev ju så lätt att bara lämna in vår bil och få en BETYDLIGT nyare husbil, det är inget spontanköp i sig då vi haft ögonen på just den modellen ett par år.

Vi åkte hem och funderade över natten sen kontaktade vi säljaren och sa att vi vill testköra husbilen och vi accepterar vårt inbytespris samt deras försäljningspris. Vi frågade om vi skulle ta med vår husbil så dom kunde göra en ordentligare besiktning men fick till svar att kom med personbilen. Vi testkörde den nya husbilen och bestämde att vi köper den med samma överenskommelse som hans kostnadsförslag, sänker dom priset på vår inbytesbil så skall vi sänka priset med motsvarande summa på den nyare husbilen.

Dom ska tydligen kika på om den är fuktskadad eller krockad när vi ska hämta den nyare husbilen om en vecka, är den inte det så gäller vår överenskommelse annars får VI bryta överenskommelsen om dom kommer med ett nytt inbytespris.. Fungerar det här klanderfritt så var det väldigt smidigt, fast jag känner att dom i efterhand ska leta fel på den gamla inbyteshusbilen precis när vi ska hämta den nya, känns inte speciellt bra att inte veta om vi kommer åka hem med den nya eller den gamla igen.:confused:.

Tanken var från början att sälja våran husbil privat, men eftersom jag bara tror att jag får ca 10% mer på den försäljningen, samt att den nyare husbilen kostar ungefär 10% mindre i Tyskland så tycker vi inte att det är värt besväret.

Konstigt är det iallafall...
 
S

Sune & Eva

Guest
Vilken modell söker du på Hymer 2016 och vad ligger priset på idag ?.
 
Toppen