• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Så enkelt "strök" Telenor Ca: 200 kr.

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Ja utan samtal till Telenor hade jag blivit "blåst" på ca : 200 kr.
Jag har autogiro & bet varje månad 648 kr, nu helt plötsligt "Min senaste faktura" 824:00 kr!
Efter ett "kort" ( där jag frågade om dom ville ha mej som kund eller inte +) samtal till Telenor så blev svaret 648 kr!
Så va vakna!!
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: Så enkelt "strök" Telenor Ca: 200 kr.

Fult gjort av Telenor, kallas för försök till Bedrägeri.
Undrar hur många miljoner dom lurar av kunderna varje år....
Är dock inte bara Telenor, alla Operatörer kör med liknande taktik.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Så enkelt "strök" Telenor Ca: 200 kr.

Misstag kan alla göra. Varför är alltid första reaktionen att det är medvetet gjort?

På en föreläsning en gång sades; "Vid varje händelse, utgå alltid från att att avsändaren menade väl." (något knölig översättning av: "Always first assume good intent.")

De flesta företag lever på sina kunder och det är oftast dyrare att skaffa nya än att behålla befintliga kunder.

Det sagt skall man såklart inte vara naiv, men misstag sker - någon har halkat på en tangent eller vad som helst och då är det väl knappast bedrägeri?
Jag är ganska övertygad om att du fått tillbaka de 200Kr även vid en vänlig fråga utan hot.

Själv har jag lämnat en del företag när jag ansett mig dåligt behandlad på olika sätt, Och supportkulturen har en del övrigt att önska hos många av dem. Men min grunduppfattning är att de gör vad de kan med de ramar de har och har inget bedrägligt beteende som affärsidé.
 
Senast redigerad av en moderator:

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Så enkelt "strök" Telenor Ca: 200 kr.

För oss som inte har Telenor eller känner till deras stil.

Vad var dom 200 extra för?

Dom började väl inte bara dra 200:- extra utan anledning?
 

andersg52

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Luleå
HBK-Nr
6813
Medlemskap
2024
Sv: Så enkelt "strök" Telenor Ca: 200 kr.

"Telenor fortsätter att råna mig, av en tillfällighet så fick jag för mig att
jag skulle kategorisera alla utgifter jag har på kontot och då råkade jag
se att Telenor hade dragit 9.939,- från mitt konto, ingen faktura som verifierar uttaget!!!
Jag ringde upp dem i Gbg och efter många konstpauser och konsulterande så får jag veta att det är en avgift de har tagit för att jag sa upp min Frihets abonnemang (inga telefoner uttagna) de lovade dock att betala tillbaka hela
beloppet om några dagar... tillåt mig tvivla."

Det här hände mig och det behövdes en hel del samtal där jag fick lyssna på löften som inte infriades jag tog även kontakt med telekonsumenterna eller
vad de nu hette som hade till uppgift att hjälpa till vid telefon tvister så till slut fick jag allt återbetalt.
Som kuriosa så hittade min fru en oöppnad sms från samma tidpunkt i sin gamla mobil där hon hade en identisk krav från Telenor men vid kontroll så hade inget avdrag gjorts då hon inte hade autogiro
 
Toppen