• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Så blev det 2009.

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
:cool: Tjena alla fiskekamrater.

Ja, jag skall väl kanske börja med att beklaga att året som har gått i från oss, inte införlivade alla "drömmar "om den optimala fångsten av allt det som vi ville fånga.

Men vem bryr sig ärligt talat ,det kommer ett helt nytt ÅR, och det är ett helt" oskrivet "blad om vad som skall komma att hända inför nästa år.

Jo handen på hjärtat,jag bryr mig? med tanke på Anton och Adepten Anders, och Pekka som liksom med mig har försökt att få lite liv i fiskeforummet under året som har gått, men kanske inte alltid har nått riktigt fram till er fiskekramrater.

Som ni alla vet ville ju Anton införliva en fiskeliga, men den blev ju inte vad han trodde, trots en massa jobb från hans sida.Och där vill jag ha sagt att det är bara att komma in med synpunkter om det är något som ni vill tillföra en sån lista.

Adepten Anders kan man säga mycket om,men det ska jag inte göra den här gången, utan att betänka att han är borta från landet tills i februari månad. Men passup tills du kommer tillbaka Anders, då blir det till att leverera resultat i fisket.

Pekka vad ska jag säga till dig????.
Ja, ja vet att du inte har det lätt att infoga Adepten i dina mycket avanserade fiskermetoder, men hav tröst,du vet ju liksom som jag att,blixten brukar ju alldrig slå ner två gånger på ett och samma ställe?.

Så med "FACIT" i hand vill jag härmed tillönska er alla fiskekramrater en GOD JUL & GOTT NYTT ÅR.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Så blev det 2009.

Hasse...tackar för dina vänliga ord här, värmer i vinterkylan. Håller med om Antons starka engemang men tyvärr inte så stor respons från övriga klubbmedlemmar, men hoppas att det kommer.

Min tanke o önskemål är att vi ska få ihop en riktig stark start för säsongen 2010, dels att jag startar upp en sida för fiskeplatser som är tillgängliga med husbilen. Har en massa platser som jag inte ännu fått på pränt här på hemsidan. Tänkte mig också som ett önskemål att alla ni skulle rapportera in till mig nya/gamla platser...så ordrnar jag en sammanställning.

Vad tror du/ni om detta ?

Mvh Pekka
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Så blev det 2009.

:cool: Jo du Pekka, jag vet att du har en helt ortrolig samling med foton och ställplatser som vi andra bara kan drömma om.

Så jag gör härmed ett upprop till alla som kan ha en plats/ info, att redogöra för oss andra, att kontakta PEKKA för en samanställning av infot till en trevligare fiske- samvaro för oss alla.

Vi i fiskeforumet kommer att föreslå Pekka att vara tillsyningsman för den logistika uppläggningen av fiskeplatser,samt en katalogistering av den samma för fisket i HBK.

Har någon att tillföra i ämnet ber vi om en kontakt i ett öppet forum över tid, eller genom privata mail till Pekka.

Starten av 2010/s fiskesäsong behöver inte vara längre bort än ett inlägg på den här sidan,så kom igen och ge Pekka ett uppslag.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Så blev det 2009.

Skont att arets fiskesasong ar over for da ar det en ny sasong runt hornet.
Skont aven att sitta nere i hamnen och se gubbarna fiska i 25 graders varme.

Jag onskar alla fiskekompisar och andra HBK-vanner
En God Jul och Ett Gott Nytt Ar

Mitt enda huvudbry ar hur tusan jag skall fa in bilen pa garageinfarten pa tisdag kvall, har fatt information om att snoslungen maste tas fram.

Halsningar fran ett varmt och soligt Teneriffa.

Adepten, eleven eller Anders
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Så blev det 2009.

Gud Jul på er alla önskar jag till er alla.
Tack för dom kloka orden Hasse,jag hoppas att vi träffas 2010,det blev lite för lite det gångna året.Du har rätt ett år är snart avslutat och det kan vi inte ändra på.Nya tag fiske året 2010 å det kommer att bli mkt.bra det känner jag redan på mig.Frun stoppade mig från att åka till Öland för att blöta linan,tur var väll det...(kanske)... blev lite för bra väder,-4 å snålblåst.Så det blev inget.När det gäller engagemang så tror jag att det finns där ute,men oftast blir det; vad skall man skriva om;å man tycker att det är lite fjuttigt att komma med just denna historien osv.
Jag kan meddela att jag är igång med mina flugor,å utan att ta i så ser dom bra ut.Klass 9/10 spö är inköpt,nu väntar jag bara på väder så kommer rapporter från denna sidan av Sverige.Man tog några fina Öringar förra veckan uppe vid Ärleklinta.Kommer att fota friskt och testa mina spoons.Men det blir i Januari .Något som åxå är spikat för mig är Havsöringcup och en Norge resa i maj.Sedan måste jag å Pekka komma
till gölen å plocka upp dom där stora bågarna som ni tampas om,så det blir lite lugn å ro,vi får bestämma något till våren.
Vad man åxå är sugen på är Skåne kusten.Det borde finnas någon medlem som har koll på den.Vist finns det en del att se fram emot.
Jag önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Så blev det 2009.

:cool: Anton du kan väl plocka upp Anders på vägen och åka upp hit till Bråviken för att fiska strömming när den går till i vårdagarna?.

Det var en bra ide att Pekka och du skulle komma till Bottengölen, då får man ju åtminstånde några riktiga fiskare att kämpa emot.

Kan du inte sätta in en bild på dina kreationer på spoonflyers ?.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Så blev det 2009.

Vore kul vi får bestämma något fram över.
Tog några bilder på Epoxy å Spoonen dom är väll inte 100 än ,måste fiskas med åxå, innan man skriker hej,vi kan säga att det är prototyper än så länge.
Jag skulle vilja att någon mer än jag fiskade med dem och rapporterade hur det går.Eva&Hasse9 å Curtan i norr åså vi fyra här nere i söder Pekka,HasseP å Anders.Kommer att testa jan/feb.sedan vore det kul om någon hörde av sig.
Vad jag är ute efter är ett rörelse mönster på spoonen (vickande)och vid snabb hemtagning så spinner dom säkert.Det är ju inte det traditionella flugfisket,lite mer åt spinnfiske med flugspö,eller med bombarda.

Vi öppnar en ny tråd där vi skriver in våra erfarenheter med Epoxy & Spoonflys Nå väl vi får se.
Här kommer några ex.av julpyntet.
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    52,5 KB · Visningar: 2
  • 2.jpg
    2.jpg
    27,5 KB · Visningar: 4
  • 3.jpg
    3.jpg
    32,2 KB · Visningar: 0
  • 4.jpg
    4.jpg
    42,7 KB · Visningar: 0
  • 5.jpg
    5.jpg
    25,3 KB · Visningar: 1
  • 6.jpg
    6.jpg
    28,7 KB · Visningar: 0
  • 7.jpg
    7.jpg
    34,9 KB · Visningar: 3

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Så blev det 2009.

:cool: Men dom där var väl jättebra, dom med den gula sjärten tror jag är en riktig killer om man kör med en bomarda och en tafs på 2 meter och vevar in dom cirka 30 cm åt gången så att fjädrarna pulserar lockande.

Kör på du Anton så får du lära oss andra sen att tillverka dom själva. Jag ställer gärna upp som testförare på spoonarna.
 
Toppen