• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sälja med eller utan fälg???

F

F.d. 1470

Guest
Sv: Sälja med eller utan fälg???

Vem vet, kanske mina svar och argument för dubbdäck fått någon att tänka om. :)

Om du nu inte vill ha en debatt om dubbdäck eller inte så kanske du inte skulle argumentera så mycket för din åsikt utan bara själv hålla dig till tråden.

Jag har lika många argument och oändligt med erfarenhet för att dubbdäck och saltning bör förbjudas. Att sedan 100 miljoner människor i ett av världens mer snörika och bergiga länder Japan klarar sig utan dubb är väl än mer "food for thought".

Hur som helst, kör du själv OT får vi med annan åsikt nog göra det också även om jag principiellt håller med om att man skall vara restrektiv med det. Dessutom brukar ju vinterdäcksfrågan lätt skapa religiöst liknande oändliga trådar med skyttegravsstrid där alla har sin åsikt huggen i sten. Skall vi skapa en till eller?
 
Senast redigerad av en moderator:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Sälja med eller utan fälg???

Nu är det ju Avarages tråd och han gjorde ju klart direkt i starten att han vill ha dubbat.
Dom som sen startat en diskussion i den frågan är ju faktiskt dubbmotståndarna ;)

Själv väljer jag dubbat alla dar i veckan om jag inte bara skall hålla mig inne i storstan.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: Sälja med eller utan fälg???

Om du nu inte vill ha en debatt om dubbdäck eller inte så kanske du inte skulle argumentera så mycket för din åsikt utan bara själv hålla dig till tråden.

Jag har lika många argument och oändligt med erfarenhet för att dubbdäck och saltning bör förbjudas. Att sedan 100 miljoner människor i ett av världens mer snörika och bergiga länder Japan klarar sig utan dubb är väl än mer "food for thought".

Hur som helst, kör du själv OT får vi med annan åsikt nog göra det också även om jag principiellt håller med om att man skall vara restrektiv med det. Dessutom brukar ju vinterdäcksfrågan lätt skapa religiöst liknande oändliga trådar med skyttegravsstrid där alla har sin åsikt huggen i sten. Skall vi skapa en till eller?

Du har självklart rätt. Jag har dock inga problem med att man i denna tråden diskuterar dubbdäck eller icke. Jag uttryckte bara att vi redan har bestämt oss och att det av den anledningen det inte är lönt att försöka förmå oss att ändra på oss.

Vill du/andra trots det göra ett försök så go ahead!
 

WillerWalle

HBK Medlem
Inlägg
565
Kommun
Tibro
HBK-Nr
24641
Medlemskap
2025
Sv: Sälja med eller utan fälg???

Är förundrad över att frågeställarens okomplicerade fråga kan ge upphov till så många kommenentarer;)

WillerWalle
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Sälja med eller utan fälg???

Nu är det ju Avarages tråd och han gjorde ju klart direkt i starten att han vill ha dubbat.
Dom som sen startat en diskussion i den frågan är ju faktiskt dubbmotståndarna ;)

Själv väljer jag dubbat alla dar i veckan om jag inte bara skall hålla mig inne i storstan.

:) Nej, det var nog mest tvärtom. Jag reagerade också med stor förvåning på hur någon kan göra något så dumt ( i mina ögon) som Average tänkte göra. Ett litet påpekande i informativ anda kan mycket väl motiveras. Sedan var det nog Average som drog igång den stora debatten samtidigt som han krävde att alla med annan åsikt skulle låta bli att bemöta.

I stället kunde han bara ha hänvisat till att han inte tänkte ändra åsikt och be alla hålla sig till ämnet.

Average, som jag redan skrev tänker jag inte involvera mig i ytterligare en mot fler flyktingar=rasist eller inte, Apple eller PC, Android eller IOS, bak- eller framhjulsdrift, luft- eller vattenburen värme, vintercampa i tält eller i komfort, hastighetsgränser, gråvattentömning, dubb- eller ickedubb m.fl. oändliga trådar. Vi har ganska många sådana trådar både här och på andra forum. Åsikterna är ju i de flesta fall nedärvda sedan generationer och huggna i sten vilket gör att man ibland tappar tron på mänskligheten. Och ja, jag vet, jag är en del av den.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Sälja med eller utan fälg???

Märklig syn på saken.

Det handlar nu inte bara om dubbdäck, utan det mesta.
Undrar nån vilken krydda som är godast på potatis så får man ett antal inlägg som talar om att potatis är dåligt och att man ska äta ris istället.

Har man inget svar på trådstartarens fråga så behöver man kanske inte vara bror duktig och tala om för alla hur dom ska göra eller?

Jag hajar inte grejen.

Men det är ju det du gör just nu, du talar om för alla att man skall göra som du tycker, eller hur?
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Sälja med eller utan fälg???

Orkar inte läsa alla inlägg, har du vinter däck till salu är jag intresserad, håkan
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: Sälja med eller utan fälg???

Vi behöll fälgarna.
Så nu sitter nya dubbdäck monterade, ej på bilen (än).

Mvh!
// Niklas
 
Toppen