• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Säkert något lurt med dessa säljare....

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tänkte köpa en ny cell-phone så jag kollade lite på eBay.... och hittade bl.a dessa....

Huawei Mate 20 in Cell Phones and Smartphones | eBay

Men jag tror att man skall akta sig för säljaren.... Seller: abiti_84....Seller: rafhor40....Seller: geoat29....Seller: donguer-0....med flera som säljer med ett otroligt lågt pris, de har alla 0 sålda och ingen monye back garanti... För mig ser dessa ut som försök till bedrägeri... eller vad säger ni som handlar på eBay.?

Fått annars ett erbjudande på samma mobil från 3 där det ingår bl.a 25 Gb surf samt fria samtal och Sms i Eu och 50 andra länder utanför eu....
 

Giovanni

FD HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29183
Medlemskap
2021
Generellt tycker jag att det funkar kanon. Här köpt från hela världen utan problem. Det var ju bättre förr naturligtvis när tullen inte la sig i. Nu blir det tull lite till å från.
Säljarna har jag aldrig haft problem med. E-Bay är väldigt samarbetsvilliga. // Johan .
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
jaha... nu är alla de säljare som jag skrev om borta..... tydligen var det något lurt med dessa säljare...:eek:
 

tor-ake

HBK Intresserad
Inlägg
226
Kommun
Österåker
Undrar om du inte förväxlar Ebay med något annat?
Tänkte inte tanken på att det fanns stöldgods där innan jag började köpa reservdelar m.m. till mina mercedesar som jag under en period var besatt av (har sålt alla nu), upptäckte att det fanns en stor mängd dyra begagnade, eftertraktade delar som navigatorer, databoxar m.m. Samtidigt får man information via olika forum att människor har haft besök i garage och på garageuppfarterna. Krockkuddar, navigatorer, databoxar urplockade och spårlöst försvunna. Ungefär samma artiklar är till salu på Ebay med säljare på någon okänd plats i världen, inte sällan östeuropa. Måste vara ett perfekt ställe att kränga stöldgods, köparen har ingen aning om vem det är han köpt av, och om köparen får sin vara och är nöjd, och inte anmäler säljaren, då bryr sig inte heller PayPal eller Ebay om var grejerna kommer ifrån.

När man väl öppnat ögonen ser man dessa annonser överallt på ebay. Var kommer grejerna ifrån? Nya eller nästan nya dyra grejer, utan originalkartong och utan kvitton/garantibevis. Säljare utan information om vem de är eller om det finns något företag eller ens en riktig person bakom.

För mig är det solklart - massor av stöldgods, men väldigt liten risk att åka fast så klart.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Säkert som du skriver.... för att inte tala om alla de jag har köpt av och inte fått något kvitto, inte förrän jag börjar "bråka".... jag tror att mycket handel på eBay är också svart och redovisas inte... I dag kan en firma i Kina sälja varor via eBay inom Europa .... utan kontroll :eek:
 
Toppen