• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rookiebygge med tillhörande funderingar

S

Sven Pettersson

Guest
Jag har också skrivit varför jag vill ha den kvar.
Fantastiskt att när man ber om råd eller hjälp är svaret man får "läs i andra trådar".
När man har gjort något så skulle man gjort nå't annat för att det skulle passa just den personen bättre.
Nu är det här mitt bygge och några saker är specade och spikade. Om jag ville ha en bil utan lyft skulle jag ha valt en så'n. Jag tar gärna emot goda, genomtänkta råd, men kommer inte att bygga någon annans bil.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Om du själv svarar lite vänligare när folk faktiskt intresserar sig för ditt bygge, så får du säkert fler svar, men du får också räkna med att folk vill veta mera om det och dina planer, och att du inte alltid får de svar som du önskar dej omedelbart.
Ett forum är ju en diskussionsplattform, inte något ställe där man beställer svar.
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.554
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Jag blir jätteglad när folk svarar på mina funderingar. Ibland får man svar på saker man inte tänkt på. Ibland svarar någon på saker jag redan vet. Men ingen kan ju veta vilka kunskaper som jag har.
Jag är tacksam för alla som engagerar sig i mina funderingar.
Ha det
 
S

Sven Pettersson

Guest
Om du själv svarar lite vänligare när folk faktiskt intresserar sig för ditt bygge, så får du säkert fler svar, men du får också räkna med att folk vill veta mera om det och dina planer, och att du inte alltid får de svar som du önskar dej omedelbart.
Ett forum är ju en diskussionsplattform, inte något ställe där man beställer svar.

Vem som intresserat sig för MITT bygge har fått annat än trevligt svar?
De som vill att jag skall bygga deras dröm får nog tänka om. Har du läst från början av den här tråden? Jag ställde några frågor och de enda svar jag fick var att jag skulle läsa allt som skrivits här tidigare. Även om många har gjort fantastiska saker tidigare så har jag inte hittat något som hjälper mig med mitt projekt. Om man inte vill svara kan man låta bli, det är så enkelt. Vill man veta något så kan man fråga. Det är något annat än att säga att jag gjort fel för att jag gjort något annorlunda. Om jag verkligen gör något fel tar jag gärna emot kritik.

Anne och/eller Klas tyckte att jag skulle ta bort en av de features som jag tydligt specat som önskvärd. Jag frågade varför och du svarade ganska tyket att han (?) hade skrivit det. Nej, det hade han/hon inte! Bara beskrivit vad resultatet skulle bli, inte varför jag skulle vilja det.
 
S

Sven Pettersson

Guest
Jag blir jätteglad när folk svarar på mina funderingar. Ibland får man svar på saker man inte tänkt på. Ibland svarar någon på saker jag redan vet. Men ingen kan ju veta vilka kunskaper som jag har.
Jag är tacksam för alla som engagerar sig i mina funderingar.
Ha det

Jag skulle också bli glad om någon svarade på mina funderingar.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Vem som intresserat sig för MITT bygge har fått annat än trevligt svar?
De som vill att jag skall bygga deras dröm får nog tänka om. Har du läst från början av den här tråden? Jag ställde några frågor och de enda svar jag fick var att jag skulle läsa allt som skrivits här tidigare. Även om många har gjort fantastiska saker tidigare så har jag inte hittat något som hjälper mig med mitt projekt. Om man inte vill svara kan man låta bli, det är så enkelt. Vill man veta något så kan man fråga. Det är något annat än att säga att jag gjort fel för att jag gjort något annorlunda. Om jag verkligen gör något fel tar jag gärna emot kritik.





Anne och/eller Klas tyckte att jag skulle ta bort en av de features som jag tydligt specat som önskvärd. Jag frågade varför och du svarade ganska tyket att han (?) hade skrivit det. Nej, det hade han/hon inte! Bara beskrivit vad resultatet skulle bli, inte varför jag skulle vilja det.

Bara som info, Smilie betyder ungefär lite skämtsam anmärkning, och varför jag skrev Han, beror på att det var undertecknat med Klas som jag tyder som en mansperson, men du vet kanske bättre?
Du får nog tagga ned lite om du vill att någon skall svara på dina frågor.
 
Senast ändrad:
S

Sven Pettersson

Guest
Bara som info, Smilie betyder ungefär lite skämtsam anmärkning, och varför jag skrev han, beror på att det var undertecknat med Klas som jag tyder som en mansperson, men du vet kanske bättre?
Du får nog tagga ned lite om du vill att någon skall svara på dina frågor.

Jag är medveten om det, men att man skriver något dumt eller osant blir inte roligt bara för att man sätter dit en figur.
Ah, ditt skarpsinne uppfattade något jag missade. Jag tittade bara på profilens namn. Tack för upplysningen.

Jag har, oberoende av sinnesstämning vid skrivande fått svar på ytterst få fårgor, tack PeterK. Jag tror att jag har svarat på alla frågor jag fått. Om jag missat något eller om någon vill få ett förtydligande så är det bara att fråga igen. Klas menade säkert väl, men jag tänker inte lägga ner en vansinnig massa jobb för att plocka bort en av de saker jag verkligen vill ha kvar. Du däremot har inte tillfört något positivt. Om du vill veta något står jag till förfogande, men tänk innan du skriver.
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Jag har också skrivit varför jag vill ha den kvar.
Fantastiskt att när man ber om råd eller hjälp är svaret man får "läs i andra trådar".
När man har gjort något så skulle man gjort nå't annat för att det skulle passa just den personen bättre.
Nu är det här mitt bygge och några saker är specade och spikade. Om jag ville ha en bil utan lyft skulle jag ha valt en så'n. Jag tar gärna emot goda, genomtänkta råd, men kommer inte att bygga någon annans bil.

Hej!
Jag tycker att du har lite konstigt synsätt på detta. Det finns folk här inne som har byggt sina husbilar fullständigt från grunden. Att andra hänvisar till dessa byggtrådar har inget att göra med att du ska bygga deras drömbil. De ville bara i all välmening att du skulle kunna ta till dig tips och ideér som gör att du inte ramlar i samma fallgropar som andra har gjort.

Din rubrik börjar ju med rookiebygge. Detta leder en att tro att du är just detta...en rookie i detta samanhang. Det är ju då svårt för oss läsare att veta vilken nivå dina kunskaper ligger på, och på vilken nivå vi läsare ska ge dig tips.

Du är ju ganska ny här i klubben och jag vill bara säga att med lite mer ödmjukhet kommer du få en massa bra tips, om du önskar. Flera av de som redan har gett dig svar här inne besitter så mycket kunskaper och vilja att hjälpa till, så det är helt otroligt. Vårda detta, och lycka till med ditt bygge.

//Jocke
 
S

Sven Pettersson

Guest
Hej!
Jag tycker att du har lite konstigt synsätt på detta. Det finns folk här inne som har byggt sina husbilar fullständigt från grunden. Att andra hänvisar till dessa byggtrådar har inget att göra med att du ska bygga deras drömbil. De ville bara i all välmening att du skulle kunna ta till dig tips och ideér som gör att du inte ramlar i samma fallgropar som andra har gjort.

Din rubrik börjar ju med rookiebygge. Detta leder en att tro att du är just detta...en rookie i detta samanhang. Det är ju då svårt för oss läsare att veta vilken nivå dina kunskaper ligger på, och på vilken nivå vi läsare ska ge dig tips.

Du är ju ganska ny här i klubben och jag vill bara säga att med lite mer ödmjukhet kommer du få en massa bra tips, om du önskar. Flera av de som redan har gett dig svar här inne besitter så mycket kunskaper och vilja att hjälpa till, så det är helt otroligt. Vårda detta, och lycka till med ditt bygge.

//Jocke

Jag är mycket medveten om att andra har gjort fantastiska byggen. Men om jag ställer några specifika frågor är "läs alla andra byggtrådar" ett mer än värdelöst svar. Varför tror du att jag inte läst om en massa andra byggen? Men där har jag inte fått några svar så då ställde jag frågor på de punkterna. Tips i all ära, men svar är bättre. Jag vet inte vilka svar du hänvisar till? Jag har fått väldigt få av den sorten.
Jag förstår mycket väl att de flesta är ointresserade av det här projektet och det är helt ok. Om nå'n vill hjälpa till med kunskap är jag ytterst tacksam, men inte om man vill projicera sina önskemål på min bil. Fel är fel och jag blir glad om sådana påpekas, men annorlunda kan vara hur rätt som helst för mig, om än ej för andra. Då är det bättre att, som några gjort, fråga varför jag gör på det sättet än att säga åt mig att jag skall göra som den hade gjort.

Jag tackar för lyckönskan och harvar på.
 
Toppen