• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reservdel Ford Transit

F

F.d. 52003

Guest
Hej!

På den sista resan vi gjorde med en Ford Transit Eurec camper -91 så blåste det vänstra ventilationsföstret bort. Inredning och de stora sidofönstrena ska vara från Westfalia så kanske även ventilationsfönstren är från dem.

Se bilder för bättre förklaring (Det högra som inte blåste bort).

Är det någon som vet om och var man kan få tag i ett sånt?

Mvh
/Mats
IMG_20180818_185813.jpg
IMG_20180818_185824.jpg
IMG_20180818_185838.jpg
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Av vredet att döma, är det ett gammalt Bonocar-fönster (numera Seitz) tillverkat i Tidaholm, som har försetts med en extra säkerhetsbygel.

Fönsterfabriken i Tidaholm existerar fortfarande, och hade åtminstone tidigare ett stort "arkiv" av formar för att nytillverka allehanda fönstertyper.

Eftersom Seitz numera är ett varumärke inom Dometic-koncernen, föreslår jag att du kontaktar Dometic (inte någon återförsäljare utan huvudkontoret) och framför ditt problem.

Förmodligen är de flesta som kan något om detta på mässan i Düsseldorf denna vecka och på mässan på Elmia nästa vecka, men därefter bör de åter finnas på plats.

Pålle
 
F

F.d. 52003

Guest
Hej,
Jag fick snabbt svar av dem men de kände inte igen delen (jag skickade både foton och mått på fönstret).
Jag får leta vidare!

Mvh
/Mats
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Två andra stora fönstertillverkare på den tiden var ParaPress och Polyplastic.

ParaPress är numera uppköpta av Polyplastic, så det är bara att fråga dem...

Pålle
 
Toppen