• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reseplanering

erix

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
23364
Medlemskap
2024
Vi har lagt in massor med filer från skilda håll med rastplatser, ställplatser och campingar i datorn. Vi vill också kunna lägga in dem på en papperskarta för planering. Problemet är att papperskartor inte har koordinatnät och att ortnamn sällan överensstämmer mellan karta och uppgifter i listor. Hur lösa detta problem?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Reseplanering

Ett sätt är att lägga in dem (koordinaterna) i en navigeringsapp och spara som favorit eller att meddela en ev. ny plats till en ställplatsapp.

05A4334E-114F-44A4-A5F9-B9E04081E607.png
Campervan Pro innehåller ställplatser, campingar m.m.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Reseplanering

Noe avhengig av hvilket program du har lagt listene inn i så kan en på PC i det minste skrive ut et skjermbilde. Google Earth Pro kan skrive ut det utsnitt du ser med beskrivelsen fra hver plass og om det er med bilder så skrives disse ut også.
 

erix

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
23364
Medlemskap
2024
Sv: Reseplanering

Tack för svar men de har missat problemet. Vi vill lägga in ställplatserna på en stor papperskarta för att kunna sitta hemma och planera och då är appar och skärmdumpar inte till stor hjälp. För t ex Finland kan jag lägga in HBK:s lista över ställplatser i datorn och sedan klicka på ett område och få upp alla platser i området men jag vet inte var de ligger i detta stora område och jag kan inte föra över dem till en papperskarta för planering
 
Toppen