1. Det har skett ett felaktigt utskick!

Av misstag har det gått ut ett mail som påminner om medlemsavgiften. Ni kan helt bortse från detta mail! Och ni behöver inte göra något, vad än mailet säger.
    Vi felsöker orsaken just nu och ber om ursäkt för olägenheter.

Stäng meddelande

Reseplanering

Tråd startad i 'Navigering' av erix, 9 September 2017.

1. erix

erix HBK Medlem

Kommun:
    Södertälje
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    23364
    Vi har lagt in massor med filer från skilda håll med rastplatser, ställplatser och campingar i datorn. Vi vill också kunna lägga in dem på en papperskarta för planering. Problemet är att papperskartor inte har koordinatnät och att ortnamn sällan överensstämmer mellan karta och uppgifter i listor. Hur lösa detta problem?

2. knarrevik

knarrevik HBK Medlem

Kommun:
    Lysekil
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    3172
    Sv: Reseplanering

Ett sätt är att lägga in dem (koordinaterna) i en navigeringsapp och spara som favorit eller att meddela en ev. ny plats till en ställplatsapp.

05A4334E-114F-44A4-A5F9-B9E04081E607.png
    Campervan Pro innehåller ställplatser, campingar m.m.

3. Knut

Knut HBK Webb

Kommun:
    Australien
    Medlemskap:
    2022
    HBK-Nr:
    994

Noe avhengig av hvilket program du har lagt listene inn i så kan en på PC i det minste skrive ut et skjermbilde. Google Earth Pro kan skrive ut det utsnitt du ser med beskrivelsen fra hver plass og om det er med bilder så skrives disse ut også.

4. erix

erix HBK Medlem

Kommun:
    Södertälje
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    23364

Tack för svar men de har missat problemet. Vi vill lägga in ställplatserna på en stor papperskarta för att kunna sitta hemma och planera och då är appar och skärmdumpar inte till stor hjälp. För t ex Finland kan jag lägga in HBK:s lista över ställplatser i datorn och sedan klicka på ett område och få upp alla platser i området men jag vet inte var de ligger i detta stora område och jag kan inte föra över dem till en papperskarta för planering

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.