• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reseförsäkring Förlängning

F

F.d. 4424

Guest
Alla ni som har siktet inställt på Sydeuropa eller redan varit där hur har ni löst frågan med reseförsäkring. Vi frågade Trygg-Hansa om förlängning i tre månader och det skulle kosta 6 ggr så mycket som hela hemförsäkringen eller 8400 Skr. Kan det var vettigt?
KalleW
 
O

Oskar-543

Guest
Sv: Reseförsäkring Förlängning

Hej

Vi bruger altid Nord Reseskydd de er billige og snälle

de koster i Europa 500,- pr måned pr. person og for Hele verden
800,-

Erik:spinny:543
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Reseförsäkring Förlängning

Som jag skrivit i annan tråd så klarar vi oss utan. Som medlem i europeiska unionen har vi rätt till samma vård som det landets innevånare som vi befinner oss i. Spansk sjukvård är av hög klass liksom övriga länders det framgår av internationella undersökningar, dessutom många gånger billigare, såväl vård som mediciner. Hustru fick fantastisk hjälp på sjukhuset i Torrevieja för sin Atros. På det sättet känner vi oss trygga. Skulle jag bryta benet så får hustru köra hem ekipaget. Sverige ligger bara några timmar bort med flyg om vi skulle behöva ta oss hem.

Vi fick ett erbjudande från länsförsäkringar på dryga 3000 kronor för 5 månader i Spanien. Vi känner oss trygga utan den, andra gör andra val.

Se till att ta med sjukförsäkringskortet från försäkringskassan och om ni åker till Spanien ett bevis på att ni är pensionärer om ni är det. Får man också från försäkringskassan. Pensionbeviset kan ge någon krona i rabatt ibland.
 
Senast redigerad av en moderator:
O

Oskar-543

Guest
Sv: Reseförsäkring Förlängning

Hej

Nu er Nord Reseskydd andet en sygeskyd og ulykkesskydd. Det er også
Hjemtransport og en Overfallsskyd og Bagage og egendomsskydd
og andet

Erik:spinny:
 

Gurli

FD HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
230
Medlemskap
2023
Sv: Reseförsäkring Förlängning

Efter att ha varit med om en olycka i Österrike, åker inte jag utan fungerande reseförsäkring. Vi hade med försäkringskassans kort och därför betalade jag som en österrikare på sjukhuset. Men helikopterräddning med läkare och senare ambulansflyg till sjukhus i Gbg med sjuksköterska hade vi fått betala själva om vi inte haft reseförsäkring ingående i hemförsäkringen. Det är länge sedan men redan då kostade det ca 100000kr
Hälsningar Solveig o Lars
 

RolfH

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Ydre
HBK-Nr
453
Medlemskap
2024
Sv: Reseförsäkring Förlängning

KalleW;

Kolla med länsförsäkringar mycket billigare om Du blir kvar i EU hela tiden.
Har beställt 4 månader för två vuxna under 2.000.- kr

Vi åker nästa vecka till Spanien.

MVH

Rolf H
 
Toppen