1. Det har skett ett felaktigt utskick!

Av misstag har det gått ut ett mail som påminner om medlemsavgiften. Ni kan helt bortse från detta mail! Och ni behöver inte göra något, vad än mailet säger.
    Vi felsöker orsaken just nu och ber om ursäkt för olägenheter.

Stäng meddelande

Registreringsbevis

Tråd startad i 'Värt att veta om Husbilar' av Westman 67, 7 Januari 2017.

1. Westman 67

Westman 67 HBK Medlem

Kommun:
    Sollefteå
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    14094
    På Husbilens registreringsbevis visar att den är bensindriven men att den i verkligheten är diseldriven. Registreringsbeviset är utfärdat på samma sätt då den var ny och den är inte import, transportstyrelsen får rapport från Fiat och ändrar inte reg. Husbilen har bara varit en ägare sen ny 2008 sen jag köpte den. På besiktning har det inte varit några fel. Jag upptäckte inte efter att köpet hade varit några månader och tittat på reg.beviset. Hur ska man rätta till fadäsen med reg.beviset. (motorn är inte bytt)

2. Gunnar

Gunnar HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Malmö
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    5
    Sv: Registreringsbevis

Har du själv varit med husbilen på Besiktningen?

De borde inte ha godkänt bilen med en så gravt missvisande uppgift i reg. beviset.

3. Westman 67

Westman 67 HBK Medlem

Kommun:
    Sollefteå
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    14094

Nä jag har inte varit på besiktning men har en bekant på bilprovning som jag hoppas hjälper mig hur ja ska göra. Husbilen har klarat besiktning utan anmärkning. Felet har varit sen ny.

4. Olansson

Olansson HBK Medlem

Kommun:
    Uddevalla
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    4288

I mitt registeringsbevis står också fel 2,8 jtd 128 hk men motorn är 2,3 jtd 110 hk men ja har aldrig brytt mig och inte bytt motor upptäckte det när ja skulle byta kamrem första gången.
    Men den är nog chippad häger lätt med bilar med 150 hk motor

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.