• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Recalls

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Lägg in de återkallanden och serviceåtgärder ni känner till i detta forum så ska vi strukturera dessa. Det spelar ingen roll om det är chassie eller kylskåp utan vi samlar allt här så blir det lättare att hitta.
Vi i admin kommer att flytta hit det som redan finns i andra forum.
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
962
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Recalls

Kanonbra att det samlas på ett ställe. Mycket lättare att hitta än att söka i alla trådar
 
F

F.d. 1953

Guest
Sv: Recalls

Hej

Jag kan hjälpa dig att ta reda på vilka kampanjer som ska göras på din Fiat Ducato.

Maila mig bilens reg.nr och gärna chassinummer till daniel@clemensbil.se så återkommer jag med svar så snart jag kan.

Med Vänlig Hälsning
Daniel Andersson
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Recalls

Vi har köpt en importerad Renault dci120 2005. Någon som känner till några aktuella problem/recalls??
 
E

Ericsson c52

Guest
Hej fick nya bilen i februari 2018 och kollade efter recals och det fanns en byte av klämma intercooler fiat 2,3 150 2018 ifall någon annan fått ny bil
 

MonKen

HBK Medlem
Inlägg
243
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25855
Medlemskap
2024
Slog på vår -18 Matrix Supreme 670SC, 180HP och fick träff. Vet dock inte vad som skall göras. Någon som har koll?
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Det skall bytas en klämma till laddluftkylaren samt en till AC systemet,20 min säger verkstan.
 

Vitas

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Urshult
HBK-Nr
9503
Medlemskap
2024
Var på verkstad i Portimao / Portugal med vår bil EURO 6 150 hk.
tre saker som gjordes.
- Campanha 6042 - ACtualizacao software ECM E6
- Campanha 6152 - Tubagem da EGR
- Campanha 6172 - Bracadeira turbo intercoler
Det tog nio dagar och bilen fick inte flyttas på grund av brandrisk. Själva "reparationen" tog en dag men 8 dagar att få reservdelar. Vi blev tvugna att bo på hotell. Vi fick 5 dagars hyrbil av fiat assistans hotellkostnaden får vi av Folksam.
Kan bara säga att kunna bo i husbil är lyx jämfört med hotell boende det enda positiva är frukosten (iallafal dom första 3-4 dagarna sen blir man trött på det också)
/vitas
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Ni kunde lugnt ha bott i bilen i väntan på reservdelar, detta är inte ett omfattande jobb!
Jag antar att verkstan tjänade bra på detta från FIAT, brandrisk knappast.
Det är en slangklämma som skall bytas,slang till EGR ventil, samt mjukvara.
 

Vitas

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Urshult
HBK-Nr
9503
Medlemskap
2024
Verkstan tog bilder på delarna som skulle bytas på grund av sprickor i materialet och skickade till Fiat som lade körförbud på bilen.
Det finns tydligen två olika fel det ena värre än det andra. Och att bo i husbilen på en parkering utanför bilverkstaden var inget alternativ.
/vitas
 
Toppen