• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rapport från Älvkarleby...

F

F.d. 9519

Guest
Hejsan.
Lovade en rapport då vi var nere i Älvkarleby..:D
Tyvärr så fanns det varken tid eller ork för fiske på grund av en tvådagars utställning med hundarna...och lika bra det.
Pratade med dom som campade där hela säsongen och det var tydligen väldigt dåligt med fiske då vi var nere.
Dom beräknade att laxen skulle komma upp senare.
Fick i allafall reda på varför vi inte fick använda spunnen lina.
Tydligen så multnar den inte som en vanlig lina..
Önskar att vi har haft mer tid att vara kvar, för det var mycket som jag har velat se...
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Rapport från Älvkarleby...

Tack för den rapporten o att linfrågan fick sin förklaring, kanske så på andra håll också, har faktiskt ingen aning.

Ni får komma neråt en gång till, o gärna till V-kusten...finns också mycket o se häromkring + fiske, vet var fisken är men har svårt att få upp dom. :twitcy:




Mvh
 
G

GunDogs

Guest
Sv: Rapport från Älvkarleby...

Och hur gick det på utställningen då?
Undrar en som också brukar ställa ut.

Hälsningar
GunDogs
 
F

F.d. 9519

Guest
Sv: Rapport från Älvkarleby...

I Österbybruk så fick Quinsey 2:a pris,Sissi ställde vi inte.
(Två hundar som blev 24 månader i April och tävlar med fullvuxna hundar)
Söndagen var det Specialen i Älvkarlebruk och bägge fick 1:a pris.
Var upp till Piteå förra helgen och Sissi fick sitt 1:a pris som väntat på grund av hennes päls.
Däremot så gick det superbra med Quinsey, han fick 1-2 ökl CK och 5:a bästa hane. :eek:)
 
Toppen