• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rapido 890F

ingerbenny

HBK Medlem
Inlägg
227
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
11542
Medlemskap
2025
Hej där ute!

Kollar lite på en Rapido 890F!
Är det någon som har någon erfarenhet av denna modell?
Gärna både positiva och negativa synpunkter.


Fortsatt trevlig kväll!

Inger o Benny
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Rapido 890F

Hej! Vi har en 2017 och är väldigt nöjda med den. En stor fördel är den höj- och sänkbara sängen (queensbed) så vi kunde få in en scooter (Honda 110 cc) eller fullstora cyklar i garaget. Vi tycker även köksdelen med ett par stora lådor är en fördel.

Den enda nackdel vi har hittat är att den är svårtankad - man kan endast tanka den med väldigt lite flöde annars slår pumpen ifrån. Detta problem går säkert att få åtgärdat men det lyckades inte på första försöket.

En annan positiv sak är att den är både vindbrus- och skrammelfri. Vi trivs väldigt bra med denna bil och kommer säkert att behålla den i många år.
 

lassemaja

HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
776
Medlemskap
2024
Sv: Rapido 890F

Hade tidigare en 890F, -2016. Håller med om att den var otroligt svårtankad. Mycket trevlig bil. Nackdel och orsak till bilbytet: Trångt och litet kök med små avställningsytor.
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Rapido 890F

Hade tidigare en 890F, -2016. Håller med om att den var otroligt svårtankad. Mycket trevlig bil. Nackdel och orsak till bilbytet: Trångt och litet kök med små avställningsytor.

Håller med om att den är svårtankad, med pistolhandtaget vertikalt. Jag vrider det 90 grader framåt, då går det med bra flöde.
 
Toppen