• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Radiostyrt Flyg - Foto - Film

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Radiostyrt Flyg - Foto - Film

Den store begrensningen i hobbyvarianten er avstanden du kan kommunisere over - noen få hundre meter maksimalt. Ellers er hobbyutstyret miniutgaver av det tunge utstyret som er brukt i disse filmene. En gimbal med et lite fastfokus kamera under et multirotor kopter kontra en tung gimbal/kamera med zoom hengende i nesen på et voksent helikopter med egen operatør for kamera sittende i baksetet omgitt av datorer og lagringsutstyr.

Hobbyutstyret selv i en nesten proff utgave koster neppe mer enn et objektiv til det store kamera.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Radiostyrt Flyg - Foto - Film

Nu har jag funderat lite om möjligheterna att göra videorna så bra och naturlig som det är möjligt för mig med stor respekt http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/640958

Med hänsyn till trådens avsikt, jag testade också höjd som 3.dimension med action kamera.
Jag monterade en nedfall-dämpar på en action kamera och låt det falla runt. 5 meter.
Minskad hastigheten på videouppspelning med 13% ( max. med YT 3%)
(Om så önskas, kann videon laddas upp i ett dygn - så illa att den inta kann stanna i min YouTube-kanal.)

Men nej - det är inte vad jag vill.
Till inspiration vill jag fortsätta att göra mina resor i komprimerade videor https://www.youtube.com/playlist?list=PL6MYWJEnmuAxnaD7wI3gEHxu0MkBTtvVZ
och fullständiga versioner för personligt bruk.

Jag tackar för lånet av tråden och skrivar till Jultomten - ett super videokamera med realistisk objektiv.
:)
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Radiostyrt Flyg - Foto - Film

Helt fantastiskt!
Nu förstår man att quadrocoptern har blivit fotografens dröm.

Om man bara visste vilken utrustning man skall börja med.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt Flyg - Foto - Film

Det hänger på budgeten. Phantom med GoPro-kamera ger väl mest för pengarna, men är dyr tycker jag.
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt Flyg - Foto - Film

Befinner mig just nu på camping El Raco - Benidorm - Spanien
Här är en flygfilm över El Raco.

Får lov att passa på att önska God Jul och Gott Nytt År

Hälsningar Kenneth

https://www.youtube.com/watch?v=CGWnFTz6Q1U



Kenneth !

Vilka härliga bilder du tagit och vilken fin film du tagit över El Raco Camping här i Benidorm - ett stort tack från oss två - övriga svenskar här på El Raco instämmer helt säkert !!!

Bosses och Gerds husbilsresor
 
F

F.d. 55337

Guest

Gert O.

FD HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
3579
Medlemskap
2022
Sv: Radiostyrt Flyg - Foto - Film

Hej Kennet tack för fina filmer. En fråga: är det så tätt mellan bilarna på campingplatsen eller ljuger kameran?
Hälsning Gert O.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Radiostyrt Flyg - Foto - Film

Tänk vad en kameraförsedd drönare kan åskådliggöra!
Skeptikerna har numera tystnat.
 
K

Kenneth E

Guest
Sv: Radiostyrt Flyg - Foto - Film

Hej Kennet tack för fina filmer. En fråga: är det så tätt mellan bilarna på campingplatsen eller ljuger kameran?
Hälsning Gert O.



Hej Gert.
Kul att du gillar filmerna. Det är så att det komprimerar platserna ifrån luften.
Vi har ca 80 kvadrat på våran tomt, så när du går på campingen upplever du inte
som på filmen.

Hälsningar
Kenneth
 
Toppen