• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rånförsök

PC300

HBK Medlem
Inlägg
280
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
13358
Medlemskap
2024
Sv: Rånförsök

Jag använder spännband till både framdörrar och bodelsdörr även där babianer är mer sällsynta! Det finns klåfingriga europeer också.

Det gör vi också! I år förstärker vi även med larm på luckor och dörrar. Gnåde den som... Fort Knox! En schäfer vore kanske också bra
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: Rånförsök

Hej vi hade inbrott i husbilen i Ystad förra sommaren så nu har jag monterat extra lås på fram dörrarna Heosafe med nyckel lås så nu funderar jag på bodelen om man ska ha ett lås där lite otrevligt med folk inne i husbilen på natten H/Klas

Thule har ett smidigt lås för bodörren som heter inside out. Genomgående så man kan låsa dörren både utifrån och inifrån.
ERIKPER
 
F

F.d. 29135

Guest
Sv: Rånförsök

när jag kör ner till sw frankrike så ställer jag mig aldrig på dom där rastplatserna där alla andra HB och lastbilar står jag ställer mig i dom där små fickorna på sidan av vägen med sos telefon mer säkert för det får bara plats en bil där så ingen kan köra upp bakom eller framför en
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Rånförsök

Om du får fel på bilen så kanske du inte kan köra till nästa plats.
Vad säger personalen som patrullerar sträckan när du står där.
Sover du på dessa platser ?
Undrar Hasse
 
F

F.d. 29135

Guest
Sv: Rånförsök

nån personal finns det inte på natten i år när jag körde såg jag inte en ända polis på vägarna alls. frågade mina franska vänner om det dom förklara att dom flesta poliser har beordrats till städerna på grund av terrorism hotet sen sover jag inte mer 4 timmar i streck vill komma ner på så få timmar som är möjligt när jag var yngre kunde jag köra 32 timmar i streck men nu vill jag sova lite på vägen ner
 
F

F.d. 29135

Guest
Sv: Rånförsök

ung och dum men nu kör jag 7 timmar sen sover jag 4 och sen kör jag igen
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Rånförsök

Det är inte till polisen du kommer till vid SOS telefonerna utan till den
hjälp du behöver.Du måste ha en stor husbil som tar upp hela platsen
där lastbilar kan stanna vid problem.
HaDe Hasse
 
F

F.d. 29135

Guest
Sv: Rånförsök

ja jag vett att det inte är polisen men frågan var om nån har sagt åt mig då jag stannar där skrev jag nej till personal och la till poliser med :wink:

en lastbil får aldrig plats i dom fickorna
 
F

F.d. 29135

Guest
Sv: Rånförsök

är det bara jag som inte förstår nåt vad han menar?
 
Toppen