• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

rånad

F

F.d. 13334

Guest
Hej på er, vi blev rånade i husbilen kl 5 på väg hem från Spanien. Men inget av det som blev stulet vill folksam ersätta jo plånboken som pengarna låg i.Allt som är stöld begärligt ingår ej i hemförsäkringen.Det känns som en djungel med alla dessa försäkringar.Vi som är med i facket har tvångs försäkring Folksam.Mest ledsen är man för kamran som man tog bilder på gamla och nya kompisar och platser.Titta över era försäkringar mvh Johan o Charlotta
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: rånad

Jag hävdar att fackets försäkring är bättre men att du kan ha råkat ut för en okunnig handläggare, Tyvärr väldigt vanligt på Folksam och iofs jag har träffat på det på dom flesta bolagen. Nu är det väl iaf reseskyddet som det handlar om.
 
K

Kurt Lindgren

Guest
Sv: rånad

Bra fråga Knarrevik. Är på G dit ner snart. Kurt
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: rånad

Hej janase!
Nu får du lägga ut texten lite mer så vi vanliga förstår, inte det vanliga "fack" snacket!
Mvh.


Jag hävdar att fackets försäkring är bättre men att du kan ha råkat ut för en okunnig handläggare, Tyvärr väldigt vanligt på Folksam och iofs jag har träffat på det på dom flesta bolagen. Nu är det väl iaf reseskyddet som det handlar om.
 
F

F.d. 13334

Guest
Sv: rånad

på en kamera övervakad lastbilsparkering utan för Burgos. Camping platsen var full belagd som vi hade tänkt natta på och vi var trötta men jag kunde inte somna så jag låg vaken hela natten. kolla läget i bland kl kvarti fem prata jag med min fru om vi skulle ge oss av men jag slappnade av och råkade nicka till. kl 5 slog dom till bröt upp dörr låset och kom in.Vi har en 4 årig pigg terrier som inte reagerade och jag satt bakom förrar sätet.polisen berättade att det var mycke rån i år och i Frankrike träffa vi på många som blivitt rånade både natt och dag och många tejpade rutor och nu sitter vi och planerar nästa års äventyr.Men det är tråkit att det händer och någon allrisk hade vi inte.
 
F

F.d. 29837

Guest
Sv: rånad

Hej!
Vi blev rånade i Spanien. (Montril). Länsförsäkringar ersatte våra kamerautrustningar, systemkamera med flera objektiv samt digitalfilmkamera, minnes kort och extern blixt. Man ifrågasatte ingenting men beklagade att systemkameran hade förlorat så mycket i värde, den var endast 1 år gammal. Är mycket nöjd med Länsförsäkringar.
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: rånad

är skadan reglerad efter egendomsskyddet i hemförsäkringen gäller andra regler än reseskyddet i hemförsäkringen
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: rånad

Jag undrar om ni pratar om stöld eller rån.
Har man hotat, tillgripit våld eller försatt offret i någon typ av medvetslöst tillstånd?
Intressant att veta.
//W
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: rånad

Håller med dej för det kan vara intressant att veta hur det gick till och om man kommer ner dit skall agera på ett annorlunda sätt .
 
F

F.d. 13334

Guest
Sv: rånad

Hej Marianne o Bengt Vi har länsförsäkringar på bilen och folksam hemförsäkring, så länsförsäkringar tar bara skadorna på bilen ingen lös egendom så det är lite snurrigt.
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: rånad

"Konstigt , mig veterligen finns det ingen tvingande försäkring :wideeyed:"


Vissa fack har en hemförsäkring som man får på köpet. Det går inte att avsäga sig den.
Jag är med i Transport och frugan i Kommunal, så vi har två.
Jag fick en laserstråle i "siktögat" (höger) för ett drygt år sen, av någon som tyckte det var kul.
Blev mycket förvånad när jag fick ut dubbelt belopp av Folksam. Visste inte att det var möjligt.
 
F

F.d. 7282

Guest
Sv: rånad

"Konstigt , mig veterligen finns det ingen tvingande försäkring :wideeyed:"


Vissa fack har en hemförsäkring som man får på köpet. Det går inte att avsäga sig den.
Jag är med i Transport och frugan i Kommunal, så vi har två.
Jag fick en laserstråle i "siktögat" (höger) för ett drygt år sen, av någon som tyckte det var kul.
Blev mycket förvånad när jag fick ut dubbelt belopp av Folksam. Visste inte att det var möjligt.


Nej det är helt rätt , det är omöjligt. Enda gången du kan få ut från flera bolag är vid livförsäkring

// Pär
 
F

F.d. 7282

Guest
Sv: rånad

vilket gör det ännu mer omöjligt...............

// Pär
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: rånad

Ja visst är det! Men jag har inte hjärta att klaga :wink:
Det var de själva som sa att det var så, trots mina protester.
(lite off-topic kanske)
 
F

F.d. 27588

Guest
Sv: rånad

Var det rån - någon som hotade er med vapen - eller inbrott - någon som bröt sig in i er bil?

Terminologin är faktiskt viktig...

//Krickan
 
Toppen