• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Projekt Crafter, transporthusbil

F

F.d. 27855

Guest
Sv: Projekt Crafter, transporthusbil

Hur har du gjort spåren i listerna?

Sorry, såg inte att det hade kommit till en ny sida i tråden, med nytt inlägg...

Listerna är gjorda i en bordssåg. Ingen tjusig justersåg, utan en rätt billig variant. Men har man en bra klinga och ett stadigt anhåll kan man göra spåren snyggt. De övre är lite djupare, så att luckorna med nöd och näppe ska gå att lyfta ur.
I mitt fall har jag ju mycket tunna luckor, så klingans bredd var lagom, annars gör man flera skär som går i varann så att bredden blir lagom.

En såg är överlägsen en fräs i det här fallet. Det är dock viktigt att vara lite noga.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Projekt Crafter, transporthusbil

Hej Mezzner
Vad köpte de för markis och var ?
Var den lätt att montera ?
Skall också inhandla markis
 
F

F.d. 27855

Guest
Sv: Projekt Crafter, transporthusbil

Jag köpte en Fiamma F65S på fritidstillbehör.se.

Den kostade rätt mycket, men var väl den som passar bäst i och med att skjutdörren går så högt att markisen måste vara uppe på taket. Köpte ju inkl adaptrar för Crafter/Sprinter.

Ganska lätt att montera, men jag monterade den lite för långt bak tycker jag. Jag ska justera det, men det blir när bilen står garagerad i vinter eller nåt.
 
Toppen