• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem vattenpump i kök

F

F.d. 56211

Guest
Har ett problem som förbryllar mig. När jag sätter på kranen i köket så vill pumpen inte riktigt dra igång när jag spolar kallvatten och strålen avtar men om jag spolar varmvatten fungerar det. Det konstiga är att om jag spolar kallvatten eller varmvatten i handfat och dusch fungerar det utan problem. Vad kan vara felet?
 
F

F.d. 56211

Guest
Den går på ibland när jag spolar varmvatten men inte kallvatten. När jag testade nu så rann vattnet om jag samtidigt satte på kranen i handfatet dock hade jag lite svårt att höra pumpen. Var sitter brytaren till blandaren?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Har du tryckvattensystem i husbilen, så har du inga brytare i kranarna.

Jag har tryck system..... Och även brytare i alla tre kranar ..:eek: För om det blir ett läckage i systemet så byggs inget nytt tryck upp och det är ingen risk att allt vatten skall läcka ut i husbilen ;) som det kommer att göra i det system du skrev om....​
 
Toppen