• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med Truma

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Hej!
Har fått problem med min Truma C6002 EH som sitter i min Hymer 654 2005. Gasolvärmen fungerar bra, men däremot fungerar inte varmvattenberedaren. Det gör den inte heller - liksom värmen vid eldrift. Har sökt i tidigare trådar där man ibland också talar om att det ska finnas en resetknapp för återställning efter överhettning (om det nu eventuellt kan vara en sådan anledning gällande varmvattenberedaren) men har inte funnit vare sig någon lucka på beredaren eller den nämnda resetknappen. Vore glad över att få tips på eventuella vägar att gå i sökandet efter felet och var den eventuella resetknappen efteröverhettning skulle kunna finnas i min bil.
Stort tack på förhand.
Staffan
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Har nu tittat på bruksanvisningen på din truma 1 Har du kollat så du har vatten i beredaren
2 avtapningsventilen stängd
3 vatten kommer i kranarna i röda läge (vv)
På ena sidan på truman sitter det en lucka som ska dras upp för att komma åt reset knappen
där skall även sitta en säkring om jag fattar rätt 230v
PS "Se till att all ström är stängt när du går in i lådan "
Mvh LeffeWIN_20180421_17_34_33_Pro.jpg WIN_20180421_17_33_51_Pro.jpg WIN_20180421_17_35_06_Pro.jpg WIN_20180421_17_34_33_Pro.jpg
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Har nu tittat på bruksanvisningen på din truma 1 Har du kollat så du har vatten i beredaren
2 avtapningsventilen stängd
3 vatten kommer i kranarna i röda läge (vv)
På ena sidan på truman sitter det en lucka som ska dras upp för att komma åt reset knappen
där skall även sitta en säkring om jag fattar rätt 230v
PS "Se till att all ström är stängt när du går in i lådan "
Mvh LeffeVisa bilaga 148016 Visa bilaga 148017 Visa bilaga 148018 Visa bilaga 148016
Att truman går på gasol är ok körs med eller utan vatten
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Än en gång ett stort tack! Speciellt till Leffe M, med vars hjälp jag fick förståelse för problematiken och nu återigen har såväl varmvatten som värme med hjälp av elen.

mvh
Staffan
 
Toppen