• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med gasol finns det någon som vet vad problemet kan vara

Tommy54

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Härryda
HBK-Nr
18740
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Hobby opto t65 HFL
Chassietyp: Standard
Motortyp: 150 hk
Årsmodell Chassie: 2014
Husbilsfabrikat: Hobby
Husbilsmodell: Optima t 65
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2014
Ämnesområde: Gasol
Vi står på en kampingplats i Italien och har problem med gasolen inte kommer fram till spis, kylskåp mm. Trots att vi har fulla flaskor.
Har tryck på återställning och kollisions knappen, finns. Det någon annan kran till gasolen än flaskan o spis osv.
Verkar som den kommer kram till den så kallade kollision ventilen men inte vidare
 
F

F.d. 53003

Guest
Hei. Har en 2015-Nexxo. Var i Sverige nå i sommer, fikk samme problem som du beskriver. Har 2 flasker, men fikk ikke gass frem. Gikk så inn på en bobil-forretning og kjøpte en ny ventil (på toppen av flasken) til kr.295,oo. Da ble alt OK. Har fungert prikkfritt siden.
med hilsen,
Berit & Ola
 

Tommy54

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Härryda
HBK-Nr
18740
Medlemskap
2024
Berit & Ola skrev:
Hei. Har en 2015-Nexxo. Var i Sverige nå i sommer, fikk samme problem som du beskriver. Har 2 flasker, men fikk ikke gass frem. Gikk så inn på en bobil-forretning og kjøpte en ny ventil (på toppen av flasken) til kr.295,oo. Da ble alt OK. Har fungert prikkfritt siden.
med hilsen,
Berit & Ola
Hej
Jag tror vi blir tvungna att göra det samma när dom öppnar imorgon
Tack
Mvh
Tommy o Anne
 
Toppen