1. Blir du medlem nu i Husbilsklubben.se och betalar inträdesavgift och årsavgift så gäller årsavgiften både för resterande del av 2019 samt hela år 2020. Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny

Husbilsklubbens årsmöte år 2020 kommer att hållas i Mariestad. Mer information finns här: Årsmöte 2020

Stäng meddelande

Problem att stänga ventilen för Gråvatten

Tråd startad i 'Vatten o Avlopp' av johanoagneta, 27 Februari 2016.

1. johanoagneta

johanoagneta HBK Intresserad

Kommun:
    Värmdö
    Hej,
    vi har en husbil med utloppsventilen för gråvatten i höger bakkant på bilen.
    Med en förlängd "vev" stänger och öppnar man ventilen för att tömma Gråvattentanken. Nu lyckas jag inte med att stänga ventilen helt på grund av vevens utformning.

Nu undrar jag om detta är något man själv kan reparera eller justera - jag har gjort en del tappra försök men det känns som att man skulle vilja vrida veven ett kvarts varv till men det fungerar inte......

Vi har en Knaus Sportstraveller på Fiatchassi om det kan vara till någon hjälp!

Tacksam för alla svar!

// Johan

2. Michael og Marianne 788

Michael og Marianne 788 HBK Medlem

Kommun:
    Danmark
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    788
    Sv: Problem att stänga ventilen för Gråvatten

Hej fra dk
    Der findes en kran i plast og en i metal de i plast kan ikke altid lukke ordenligt
    Det er den i metal der er bedst
    Du kan selv bytte ud den , du skal huske at du laver riller på gevindet når du skal komme tætningsmidel på dette ,det går af hvis du ikke laver disse. Skriv hvis du ej forstår dette
    Mvh. Michael

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.