• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Prisreglering av ställplatser?

göte27

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
27
Medlemskap
2024
Hej på er alla husbilsåkare.Jag skulle egentligen inte ge mej in i debatten om priser på ställplatser i Sverige då vi för det mesta åker söderut.Men jag kan inte låta bli.Det som SCR håller på med ang.gratis eller för låga priser på ställplatser är ju ingenting annat än rop på prisreglering på ställplatser och parkeringsplatser där husbilar kan parkera.Tänk på det.

När SCR ropar på illojal konkurrens måste vi ställa motfrågan PRISREGLERING?

Ha en bra sommar önskar Göte27
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.187
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Prisreglering av ställplatser?

Det är nog inte korrekt att jämföra med Tyskland, de har mångdubbelt fler husbilar och dubbelt så lång säsong att fördela sina kostnader på. De har ju heller inte samma möjlighet till fricamping på kontinenten. Därför måste vi vara beredda på lite högre avgifter men naturligtvis inte i nivå med campingpriserna.
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Sv: Prisreglering av ställplatser?

Jag kan tänka mig en prisreglering. 80 kr utan el och 100 kr med el. All annan service kostar 25 kr till dvs max 125 kr för allt. Det fixar man i tyskland och frankrike så varför inte här.


Lämpliga prisnivåer, men fri prissättning råder, den som kräver för mycket får inga kunder...
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Prisreglering av ställplatser?

Det är ju egentligen bra som det är. Den som vill locka till sig husbilsåkare av vilken orsak det vara månde kan väl få erbjuda gratis ställplatser & den som vill ta ut en avgift får väl göra det. Det är ju trots allt vi husbilsåkare som väljer var vi vill stå. Tillgång & efterfrågan gäller. Dyra platser kommer att stå tomma & platser som är gratis eller moderat prissatta kommer att gynnas.

Problemet som jag ser det är ju att SCR girigt engagerar sig i detta. Det vore bättre om dom tog hand om sitt egna som nästan är att betrakta som ett monopol på campingmarknaden. Om SCR skulle lyckas i sitt uppsåt så är det väl bara en tidsfråga innan FCR med sina oberoende campingar röner samma öde & tvingas ansluta sig till SCR.

Husbilslivet är för oss ett fritt leverne, inte att på nåder under högsäsong tvingas stå inknôdd på en camping & betala hutlösa priser för det vi inte vill ha.

Bennie
 
Toppen