Presentation av HBK Web, HBK Projektgrupp

Tråd startad i 'Under Markisen' av Husbilsklubben.se, 25 Oktober 2018.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Husbilsklubben.se

Husbilsklubben.se HBK Webb

Medlemskap:
    2019
    En presentation av den kompetens, erfarenhet och intresse som finns bland medarbetarna i HBK Web och HBK Projektgrupp.
    HBK-logga-0,1.jpg
    Arbetsuppgifter:
    Webbmaster, Allmän Web-administration, Moderering av inlägg, Nya registrerade – administration, Husbilsplatser – administration, Träffar – administration, Företagsforum – administration, Bevaka/svara på synpunkter/frågor i forumet, Web-mail, FAQ, Utveckling av projekt

HBK Web
    4 JO, BoEr, ClasB, Gunnar, Knut, Lassej, Lundsholm, Robert-110, Sjöberg, STACT
    HBK Projektgrupp
    4 JO, BoEr, Kaehne4363, Lundsholm, Robert-110, Sjöberg, STACT

Erfarenheter – arbetsfördelning inom grupperna:
    4 JO
    Började i webb-världen 1994 då min första webbsida började programmeras. Sedan 1999 är detta mitt levebröd och från 2004 gör jag det som egenföretagare inom webbutveckling och IT. Pausade webbandet tre år då camping bedrevs på Öland.
    BoEr
    IT projektledare, systemutveckling, och organisations-/processutveckling inom Volvo tunga fordon (70-/80-tal). Lednings-/organisationskonsult i större nordiska företag inom fordons-, tillverknings-, marin-, försvars-, process- och massa-/pappersindustrin (90-/00-tal). Webb design och webbmaster för ett par andra webbplatser. HBK Web med arbete i HBK projektgrupp samt moderering av husbilsplatser, träffar och annonser.
    ClasB
    Har läst psykologi på högskola och därefter olika säkerhetsutbildningar. Arbetar med säkerhetsfrågor på ett företag. HBK Web med arbete inom träffar, medlemsservice och annonser.
    Gunnar​
    Jag har varit med att starta HBK för 12 år sedan och varit en i webbadmin sedan dess.
    Knut
    40 år som utvikler og problemløser innen IT. De siste årene med nettverk og sikkerhet som sentral oppgave. Internet fra midt på 1980 tallet.
    Kaehne4363
    Arbetat på bank i 42 år, sista 23 åren som bankdirektör för ett lokalkontor.
    Varit kassör i en förening och byggt deras hemsida.
    HBK Web, arbetat med kartan över tömningsplatser och med husbilsplatser.
    Lassej
    Jobbat på bank i 42 år. Utbildat användare i 2 dataomläggningar/system, samt skrivit instruktioner.
    Suttit i några styrelser, deltagit i olika projekt på banken. Varit med och utvecklat telefonbanken på den bank jag jobbade. HBK Web, svarar på mail och frågor på forumet.
    Lundsholm
    Började som bilmekaniker en gång i tiden. Hamnade sedan som personalare och personalchef och det var där jag kom in på IT banan. Har varit ansvarig för personalsystem inom kommuner och privata företag. Har inom privata sektorn jobbat både i Sverige och internationellt som IT-ansvarig på personalsidan. Inom HBK-web var jag från början projektledare för framtagandet och övergången till Xenforo (det system vi har idag). Håller nu på med allmän administration och moderering av inlägg.
    Robert-110
    Säljare av datorer/utrustning, kundkontaktman, programmerare, systemutvecklare, vVD på en servicebyrå. Eget konsultbolag, installation/byte av ekonomisystem.
    IT-chef, Systemchef, IT-Controller, Projektledare för ekonomi- löne- produktion- och telefonisystem.
    Projektledare i HBK Projektgrupp, HBK Web, svarar på mail och frågor på forumet.
    Sjöberg
    HBK Web och HBK Projektgrupp, arbetar med Tömningsplatser och Husbilsplatser, bevakar utveckling och uppdateringar av vår leverantör av forummotor Xenforo och tredjepartsutvecklare. Testar programuppdateringar på vår testserver samt hur de fungerar med olika webbläsare på datorer, plattor och smarta telefoner med olika operativsystem.
    STACT​
    Jobbat inom IT sedan 1997. Områdena är teknisk dokumentation, support, testning och utveckling.

lenohl02, Frank N, anjohn och 54 andra gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.