• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Positionsspårning

Larseng

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
20237
Medlemskap
2024
Har precis hämtat en ny bil. Fick besked från IF att de inte försäkrar utan att larmcentralsansluten positionsspårning monteras. Min fråga är vilket system som är det mest kostnadseffektiva. Kräver ju ett abonnemang. Det jag tittat på är Guardsystem. Någon som har erfarenhet?:spinny:
 

Larseng

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
20237
Medlemskap
2024
Sv: Positionsspårning

Jag har också bytt från IF 4000.- lägre premie i Folksam. Detta utan krav på språrningsutrustning. Kommer att skaffa det ändå tror jag. Lär väl bli krav framöver med ett växande husbilsintresse och allt dyrare bilar.
Stort tack för tipsen.
 
F

F.d. 55989

Guest
Sv: Positionsspårning

Precis monterat Defa Link GPS.
600kr/år
Fungerar utan krångel med landskoder som en del verkar ha.

Mycket bra service av Defa.

Uppstod ett fel då det rapporterades om inbrott då jag hade 230volts kabeln ansluten.
Detta ska nu åtgärdas i ny mjukvara under nästa vecka.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Positionsspårning

Vi har godkänd rattklycka för 500:- som engångskostnad och alla våra förs. hos Folksam, vad mer kan man göra? Det vi har betalat för vår HB som ny är bara ett minne blått, ingen försäkring ser husbilen som ny längre...
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Positionsspårning

Stölder av privata husbilar är väl än så länge ytterst sällsynta i motsats till inbrott. Vår HB är helförsäkrad (4774;- / år) i Länsförsäkringar utan krav på spårsändare.

Bennie
 
Toppen