Poi filtyp till Pioneer?

Tråd startad i 'Navigering' av Stefanswede, 6 April 2019.

1. Stefanswede

Stefanswede HBK Medlem

Kommun:
    Upplands Väsby
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    27014
    Hej,

Har precis köpt en Pioneer AVIC-EVO1-DT2-C-GR navigering till husbilen, men hittar ingenstans vilken filtyp man skall använda för poi filer, någon som vet vilken filtyp man skall använda?
    Man vill ju kunna använda klubbens husbilsplatser och tömningsplatser :)
    AVIC-EVO1-DT2-C-GR - Car

/Stefan

2. BoEr

BoEr HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Ängelholm
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    14243
    Jag är ingen kompetent tyckare om fristående navigatorenheter, men jag kollade manualen ...

Det verkar som om iGO är "navigator-motorn" (navigatormjukvaran), i så fall är det tveksamt om den kan hantera egna POI-filer överhuvudtaget.

Du kan läsa mer t ex på sida 27 och framåt, kanske AviSync kan kommunicera t ex med POI Viewer (KML format på de egna filerna i så fall), och sedan överföra plats eller rutt till Pioneer'en.
    Se bifogade pdf-fil (manualen) ...

Bifogade filer:

3. Knut

Knut HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Australien
    Medlemskap:
    2022
    HBK-Nr:
    994
    Om den benytter Naviextra for kartoppdateringer så kan Naviextra toolbox konvertere klm inn på SD kortet, men jeg tror det er en begrensning på antall POI som kan tas inn den veien. Har ikke testet dette selv da den enhet jeg har med dette har kart for Australia og New Zeeland.

4. Stefanswede

Stefanswede HBK Medlem

Kommun:
    Upplands Väsby
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    27014
    BoEr! Jag skall undersöka saken med den där AviSync appen, tack för tipset!

Knut! Jag installerade Naviextra på datorn och med usb stickan med synctool programvaran inpluggad, så kan jag nu uppdatera kartorna och då ser jag även att man kan föra över poi filer i KML-format till navigatorn, Strålande och tack för hjälpen! :)

upload_2019-4-7_14-3-17.png

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.