• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Planlösning på husbilen, skön passagerarplats för passagerare 2

F

F.d. 51832

Guest
Hej, jag är ny på detta med husbil men har gjort mig en uppfattning om hur husbilden ska vara. Detta verkar dock inte finnas...
Jag vill ha en skön plats för passagerare 2 dvs en riktig bilstol. Har bara hittat en husbil med denna planlösning en Fiat Hobby 750 FMSE 2.8JTD.

Vi åker tre i bilen och jag tycker att det är obekvämt att sitta i baksätet på en vanlig husbil, därför tänkte jag att jag ska hitta en med ett riktigt bilsäte för den tredje personen.

Det ska också vara 3-4 bäddar. Går detta att hitta? Gärna en planlösning på sängarna som på bilden.

Finns det någon kunnig, som kan svara på detta?
 

Bilagor

  • husbil.jpg
    husbil.jpg
    75 KB · Visningar: 276
  • husbil2.jpg
    husbil2.jpg
    19,1 KB · Visningar: 265

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Japp, kolla planlösningarna på Concorde och Morelo. De har en lösning som jag tror kallas något med ”Bar”.

Känner inte till fler husbilsmärken med motsvarande lösning. För tyvärr är ju insteget rätt högt för dessa två märken. Dvs väldigt mycket (mer) pengar i inköp.

Med vänlig hälsning,!
// Niklas
 
T

Toby12

Guest
Clever Van, vet inte om den sälj i Sverige dock
vario_kids_3.jpg
 

redtop2

HBK Medlem
Inlägg
127
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
25674
Medlemskap
2024
Niesmann har också haft separat stol i vissa av sina modeller, men det var tidigare. Tyvärr verkar det som de skippat denna lösning. Fungerade väldigt bra som arbetsplats också.
Har även sett det på några andra märken, men glömt bort vilka. Det var populärare tidigare.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.233
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Det finns en Concorde Liner i Västerbotten , kolla Blocket, som fyller all dina krav.
3 "riktiga" stolar och nedfällbar taksäng för sovplats nr 3 och 4.
 

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Vi hade tidigare en Niesmann Flair-96 med en tredje passagerarstol. Tyvärr var inte den platsen bältad men det var tillåtet att åka i den.
Bilen står nu till salu på Forsbergs i Karlstad
 
S

Sören-6830

Guest
Niesmann tillverkar flera bilar med denna lösning, Smove (två bäddar), Arto 83B samt Flair 840 och 880B.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Bar løsningene har ikke vært populære i Norge og Sverige, men de tyske produsentene har hele tiden hatt noen slike modeller med en tredje pilotstol i modell rekkene over innstegs modellene.
 
Toppen