• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pimpel-is

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Pimpel-is

:cool: NEJ för fan Sven-åke, Vesanen har Finska gener i kroppen och dom är inte att leka med, så nog är det fjutt på parveln än. Det är som med fisket ,det tar bara tite tid att få ur sig något resultat.

Sen kan jag rekomendera ovanstående recept, det blev gott må jag säga.

Själv har jag inte jagat älg den här säsongen, jag är mera inne på Hare och sjöfågel. Jaktkompisen kricka har hållt på att jaga in sin Finnstövare på hare, men hade lite otur med tiken för en månad sen. Tiken kom tillbaka efter drev med ett trettio cm strort sår på insidan av en låret, och det blev till att åka till vetrinären och sy. Jag pratad med honom igår och tiken hade läkt bra sa han så vi väntar bara på lite bra spårsnö.

För sjöfågelns del är det kul att se att flockarna bara tycks bli större för varje år.
Jag får väl passa på att tillönska god jaktlycka på torsdag.

PS: Blir det inget fällt så minns orden som Baronen sa, efter ett tomhänt skytte ( det spelar ingen roll det är ändå såsen som är godast)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 17469

Guest
Sv: Pimpel-is

Hasse det låter kul vi håller på att jaga in en smålands stövare men det fins f-n ingen harre fast att vi har planterat ut ett 25 tal svensar av egen uppfödning men skam den som ger sig.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Pimpel-is

Kan medela Herrar Persson o Börjesson följande...att allt är prima men fisket är sådär, men tusenbröder är ju inget att skriva hem om. Håller med om vädret, inte muntert sista veckorna o jag litar inte på isarna längre efter all mildväder här.


svebor...du får gärna komma o låna "blink-fyrarna" för jag tyckte inte de fungerade så värst bra...mest beroende kanske på att jag ännu inte har hittat var jag ska peta in batterierna för o få det till lysa. :twitcy:


Hasse P...glöm inte o ha på dig förklädet när du smetar med degen, har ju sett hur du ser ut när du glömt den. :wink:
 

Bilagor

  • 4.gif
    4.gif
    32,2 KB · Visningar: 137

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Pimpel-is

:cool: För första gången på länge,håller jag med dig fullständigt Pekka. Isarna är fortfarande instabila på många ställen, något att tänka på var efter att solen blir varmare för var dag som går.

Det har hänt förut ,och kommer att hända igen ,att folk har gått ut på isen på morgonkvisten för att senare på dagen blivit räddade av Brandkårens personal.

Vist är det kul att fiska på isen, men inte till att kanske mista livet på.

Jag har inget Förkläde Pekka -bara ett Bak-kläde.:D
 
F

F.d. 17469

Guest
Sv: Pimpel-is

Hasse o pekka ni har så rätt när det gäller isarna man får kasta ut handsken och se on den håller gör den det får man gå ut o hämta den:D
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Pimpel-is

Försiktig ska man alltid vara...men förra helgen såg det ut så här i Boråstrakten. :)
 

Bilagor

  • Långfärds skridsko tur på Säven 090106,pimpelfiske 009.jpg
    Långfärds skridsko tur på Säven 090106,pimpelfiske 009.jpg
    1,8 MB · Visningar: 1
  • Långfärds skridsko tur på Säven 090106,pimpelfiske 014.jpg
    Långfärds skridsko tur på Säven 090106,pimpelfiske 014.jpg
    1,1 MB · Visningar: 0
Toppen