• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parkeringsskada - Anmälningsförfarande

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.775
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Var noga med att dokumentera en parkeringsskada eller liknande. Gör man rätt så slipper man självrisken på vagnskadan och ev. bonusförlust.
Mitt fordon var parkerat - Trafikförsäkringsföreningen
Jag missade det när jag hade fått en stor P- skada på PB på höger dörrar eftersom jag inte såg det förrän dagen efter på uppfarten. Trots att jag visste var och när det hänt. Försöker numera alltid ta ett varv runt bilen innan jag åker. Tar gärna ett kort så nummerplåten syns om det står bilar nära.
Ha det och hoppas ni får vara skadefria i stället för att behöva hantera sånt här!
 

Hannibal

HBK Medlem
Inlägg
293
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030
Sv: Parkeringsskada - Anmälningsförfarande

Vi blev påkörda i Motala när vi stod i en parkeringsrutan.
Detta skedde i Augusti på vår semestertur.

Skulle precis sätta oss fika efter vi besökt Motormuseum när Hannibal gungade till.
Ut och kolla vad det var, jo en SUV som tog mer plats än nödvändigt när han skulle in i sin P-ruta bredvid oss.

Tur vi var på plats och fick namn och reg,nr på den vållande.
Fotade skadorna.

Tog en bra stund innan jag fick det reparerat, och så dessa extra turer för visning och reparation. Tidstjuvar.

Ja Hannibal börja få en del"Patina" på dessa år vi ägt henne.
Stephan
 

Bilagor

  • Parkeringsskada.jpg
    Parkeringsskada.jpg
    2,6 MB · Visningar: 5
  • Parkeringsskada (1).jpg
    Parkeringsskada (1).jpg
    2,4 MB · Visningar: 3

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Parkeringsskada - Anmälningsförfarande

Gokväll

Hustrun var idag i kontakt med polisen, vårt försäkringsbolag samt trafikskadeföreningen. Om allt faller väl ut så minskar vår självrisk från 3000 till ca. 2200:- Inte helt fel med några hundralappar,:msn_sick:

ha de.........
 
Toppen