• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parabol Oyster

LarsGN

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
4621
Medlemskap
2024
Hej
Är i Slovenien och det går inte att se tv1och TV2.
Alla andra kanaler fungerar.
Är detta rätt att det inte fungerar utomlands.
Mvh
Lars G
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: Parabol Oyster

Tyvärr räcker inte signalerna ner till Slovakien. Det beror dock på vilken operatör du har. Vi har Canal Digital och de kanalerna kan vi se bra ner t o m Österrike/Norra Italien. Har 85 cm antenn. TV4 såg vi dock i Kroatien norra delen. SVT's kanaler har för svag signal för att nå till Slovakien.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Parabol Oyster

Är det någon skillnad på HD respektive vanliga kanalerna? Har för mig att jag läst något av det. Brukar visserligen inte titta på tv när vi är nere i Italien/Kroatien, men kan vara bra att veta ifall det är dåligt väder någon kväll.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Parabol Oyster

Förra året vi va i Kroatien fick jag inte in 4HD som låg i min favoritlista. Letade upp 4:an utan HD o den kunde man se på.
 

LarsGN

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
4621
Medlemskap
2024
Sv: Parabol Oyster

Tack för svaret
Kör till Kroatien idag får hoppas det fungerar
Lars G
 

Bumse

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Umeå
HBK-Nr
359
Medlemskap
2024
Sv: Parabol Oyster

Paraboltiden är över. Kör med mobil och Cromcast istället. Funkar i hela världen!
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: Parabol Oyster

Är det någon skillnad på HD respektive vanliga kanalerna? Har för mig att jag läst något av det. Brukar visserligen inte titta på tv när vi är nere i Italien/Kroatien, men kan vara bra att veta ifall det är dåligt väder någon kväll.

HD-kanaler kräver mer av utrustningen, större mängd data ska skyfflas mellan satellit och parabol. Vår uppfattning är att HD-kanalerna försvinner tidigare än de "vanliga" kanalerna. Vi kunde inte få on HD-kanalerna i norra Italien och Kroatien.
 
Toppen