• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parabol o box för Canal digital i sydeuropa

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sitter just nu utanför Pula i Kroatien och testar att få in Astra eller någon annan satellit med parabol. Parabolen hittar flera satelliter, men jag får inte någon bild.
Går det att få bild från tex Astra med Canal Digitalboxen inkopplad eller måste man ta bort den helt? Måste man göra någon ny sökning på TV:n? Jag använder HDMI anslutning mellan mottagare och box.
Hoppas det finns någon händig människa där hemma som kan hjälpa mig..

Hälsningar
JOE
 

Punx8

FD HBK Medlem
Inlägg
234
Kommun
Örebro
HBK-Nr
12674
Medlemskap
2021
Sv: Parabol o box för Canal digital i sydeuropa

Nu vet jag inte vad du har för mottagare gällande Canal Digital men i dom flesta digital boxarna kan man välja satellit man vill göra kanalsökning på, brukar finnas under menyn just kanalsökning eller dylikt, sen får man köra igång en kanalsökning i boxen, tv:n är bara en monitor i detta läge till digitalboxen så där behöver du inte göra några ändringar.
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.528
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Parabol o box för Canal digital i sydeuropa

Hej

Vi kör Canal Digital via sateliten Tor.
Den räcker med vår 85 cm parabol ner till mitten av Österrike.
 

larsc

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9398
Medlemskap
2024
Sv: Parabol o box för Canal digital i sydeuropa

Hej
Nyare canal digtals boxar fungerar endast för deras egna kanaler. Så om inte du kan välja annan sattelit så är det problemet.
Kan du välja annan satellit så måste du göra en kanal sökning efter du har ställt in parabolen.
Lycka till
/Lars
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Parabol o box för Canal digital i sydeuropa

Hej
Nyare canal digtals boxar fungerar endast för deras egna kanaler. Så om inte du kan välja annan sattelit så är det problemet.
Kan du välja annan satellit så måste du göra en kanal sökning efter du har ställt in parabolen.
Lycka till
/Lars

Det är det jag börjar misstänka att det inte går att hitta några astra kanaler.
Däremot har jag fått tv3 att fungera här nere i Pula på thor + några andra svensktextade kanaler.

JOE
 
Toppen