• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

PARABOL igjen.....ock fria kanaler

ÄLG1

FD HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Man har ju Canal Digital dekoder til parabolen i husbilen.
På just den dekodern,får man inte inn andra kanaler.

Vad gör Ni som reser söderut,om Ni vil titta på fria kanaler
från tex Astra?? Köper Ni en annan dekoder "där nere"??:confused:
Ock vicken typ,o` hur gör man?


Ottar
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: PARABOL igjen.....ock fria kanaler

Nu vet jag inte vilken parabol du har men det ska inte spela någon roll i detta fallet. Får du in svenska kanaler i Sverige så får du in samma kanaler utomlands.

Parabolen ska ställas in motl Canal digitals satellit så som ni gör nu. Har du en automatisk parabol så hittar den satelliten själv annars får ni ställa in den manuellt.

Sedan hur långt ner i Europa du kan se svensk tv beror hur stor parabol du har. Jag har en 85cm parabol och kan lätt ser Svensk tv ner till norra Italien.

Sedan kan man alltid titta på på fria kanaler på Astra som ni skrev men har du Canal Digitals mottagare så är den nog låst till Canal Digital dessvärre.
 

ÄLG1

FD HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Sv: PARABOL igjen.....ock fria kanaler

Sedan kan man alltid titta på på fria kanaler på Astra som ni skrev men har du Canal Digitals mottagare så är den nog låst till Canal Digital dessvärre.


Det va just va jag undrade,då dekodern från CD inte släpper gjenom fria kanaler.
Då måste man ha en till dekoder,som tar inn alla fria kanaler der ute i Europa ??
Men vicken dekoder,ock var köper man dom?? Det undrar jag på!! :rolleyes:


Ottar
 
G

Göran T625

Guest
Sv: PARABOL igjen.....ock fria kanaler

Köp en digital satellitmottagare som går på 12 volt utan kortplatser. Min köpte jag på MediaMarkt Moisling/Lübeck. Tror jag betalade 50-60€. Då ser du alla fria kanaler på ex.vis ASTRA.

//Göran
 

matse

HBK Medlem
Inlägg
508
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2024
Sv: PARABOL igjen.....ock fria kanaler

För några hundralappar i närmsta större elektronikbutik typ MediaMarkt eller så finns det mottagare
 

matse

HBK Medlem
Inlägg
508
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2024
Sv: PARABOL igjen.....ock fria kanaler

Glömde att det bör vara en elektronikbutik i typ tyskland frankrike eller så.
 

Carl-Axel

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Sv: PARABOL igjen.....ock fria kanaler

Shopping4satellite.com är en firma som jag handlat av dom har olika dekodrar att skicka efter även antenner helautomatiska
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: PARABOL igjen.....ock fria kanaler

Hei!

Jeg kjøpte en sat. tuner litt større enn en fyrstikk eske på Real i Tyskland for to år siden. Den tar alt av åpne kanaler, HD, fjernkontroll osv.... Svært plassering vennlig. Man plugger den inn i systemet bak tv. Trekker fram ett lite øye som skal sitte foran på tv som ordner fjernkontroll kommunikasjonen. Den var litt dyrere enn de billigste store boksene, men fortsatt billig, sett teknologien inkludert. Husker ikke prisen, men mener å husker 60 til 80 euro.
 

ÄLG1

FD HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Sv: PARABOL igjen.....ock fria kanaler

Hei!
Jeg kjøpte en sat. tuner litt større enn en fyrstikk eske på Real i Tyskland for 60 til 80 euro.


Den hörs grei ut Fred :).Skal ta en "vårtur" nedover först i Mai,så
da skal jeg se hva jeg kan finne.Skal jo mest brukes sydover
der CD-dekodern ikke lenger fungerer.

Ottar
 
F

F.d. 53192

Guest
Sv: PARABOL igjen.....ock fria kanaler

Du kan troligtvis byta satelit på din mottagare. Har sjaälv en CanalDigital mottagare och kan välja Thor , Astra eller Sirius på den. Kolla där du gör signalkontrollen (tror jag) om du kan byta satelit där för att få in fria kanaler på exempelvis Astra.

Lycka till Peter
 
Toppen