• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Palavas les Flots.

Heddelin

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4601
Medlemskap
2024
Vid incheckning fick jag skriva på en lapp, för tjejen kunde inte annat än franska, reg.nr. och hur lång bilen är. Skrev 8 meter i stället för 7,80. Dumt. Fick då betala 22,66 euro. Tyckte det var dyrt. Läste på HBK om platsen och Los Suecos kommentar. På mitt kvitto såg jag att det stod +8 meter. Gick tillbaka och sa att jag betalat för mycket då bilen är minus 8 meter. Gick ju inte att få henne att förstå. Senare träffade jag en annan svensk och på hans kvitto stog minus 8 meter och 19,66 euro. Stärkt av detta blev det ny marsch till entrén. Nu fanns en engelsktalande tjej där. Du milde vilken palaver det blev. Inget skulle gå att ordna, utan jag skulle få tillbaka 3 euro nästa dag. Men jag tänkte inte stanna en dag till. Jag fick slå näven i bordet och till slut kastade hon till mig 3 euro samt franska svordomar. Sens moral; om du kommer dit så skriv t.ex. minus 6 meter, så kanske det blir riktigt billigt:)
 

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Sv: Palavas les Flots.

Vem tyckte du felet var skrev inte du 8 m eller du tyckte hon skulle tvivla på dej och gå ut och mäta längden på din bil.
Lätt att va efter klok .
 

bertillilja

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
20477
Medlemskap
2024
Sv: Palavas les Flots.

Är det inte bättre att lära sig lite fler språk om man tänker att åka utanför Sveriges gränser? Allt går mycket smidigare när man kan prata med lokalbefolkningen, eller hur?
 
Toppen