• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pössl byte reparation av handfat utan garanti

AWFE

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
22609
Medlemskap
2024
P g a fel montering av överskåp i toaletten på min Pössl 2016 föll grejer ut och spräckte handfatet. Ingen motivering av Pukavik varför garantin inte gäller. Men han fixar det gärna för ca 6000:- + okänd arbetskostnad ! ! ! Mycket pengar. Tips mottages gärna på hur man gör för att demontera handfatet, dvs underskåpet, och laga/byta handfatet! Tacksam för svar!
Mvh
Olof
 

harley01

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14702
Medlemskap
2024
hej ! tycker det låter konstigt det finns ju garanti kvar ? vem säger att skåpet är felmonterat ?
Garanti förutsätter någon form av fel i det ingår knappast det som kan ramla ur skåpet och slå sönder handfatet. Om inte någon del av skåpet ramlat ner så är det nog svårt att få det på garantin. Därav tanken att kolla upp möjligheten via försäkringsbolag.
 

plastpelle

HBK Medlem
Inlägg
3.705
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2024
Jag har demonterat mitt du får skära med vass kniv runt hela skivan och mot väggen kranen sitter i den lossa slangar och el sen träkilar jag har gjort form så det blir ett i glasfiber tvättstället låg sedan löst ska korgar och ha dedorant i
P g a fel montering av överskåp i toaletten på min Pössl 2016 föll grejer ut och spräckte handfatet. Ingen motivering av Pukavik varför garantin inte gäller. Men han fixar det gärna för ca 6000:- + okänd arbetskostnad ! ! ! Mycket pengar. Tips mottages gärna på hur man gör för att demontera handfatet, dvs underskåpet, och laga/byta handfatet! Tacksam för svar!
Mvh
Olof
 

AWFE

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
22609
Medlemskap
2024
Garanti förutsätter någon form av fel i det ingår knappast det som kan ramla ur skåpet och slå sönder handfatet. Om inte någon del av skåpet ramlat ner så är det nog svårt att få det på garantin. Därav tanken att kolla upp möjligheten via försäkringsbolag.
Tack. Försäkring gäller. Mindre dyrt.
 

AWFE

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
22609
Medlemskap
2024
Tack.
Du är händig, till skillnad mot mig.
Jag fick tips om försäkring av harley01 och den gällde. Dom byter det när jag kommer hem i maj - juni. Jag skall försöka tejpa det provisoriskt.
Stort tack för engagemang och förslag på åtgärder.
Mvh
Olof
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.600
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Om den svenska generalagenten har problem att få fram en (förmodligen unik) originalreservdel torde det bli svårt att lösa problemet i Sverige.

Kontakta någon mer servicesinnad Pössl-återförsäljare i t.ex. Tyskland.

Pålle
 
F

F.d. 57404

Guest
Hej TH64. Handfat går bra att beställa. Om vi missat ngt vid beställning av handfat så ring mig gärna på 0703446393 eller 0730712317 mvh Husbilar i Pukavik AB
 
Senast redigerad av en moderator:

Junis

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
Hej Plastpelle
Jag har ett platshandfat som har fått sprickor i plasten runt avloppsventilen.
det läcker inte igenom ännu men jag är rädd att så skall bli i en framtid.
Är detta något du tror dig kunna laga/ fylla igen, om jag kommer ner till dig i Göteborg
 
Toppen