På väg söderut

Tråd startad i 'Under Markisen' av LOFBO, 5 September 2019.

1. LOFBO

LOFBO HBK Medlem

Kommun:
    Skärhamn
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    4132
    Vilken väg skall man välja till södra Frankrike och Spanien
    Funderar på ettan och vidare mot Trier, Besancon och Lyon eller sjuan och femman till Freiburg och sedan in i Franrike vid Mulhouse
    Förra året var det många men korta vägarbeten på ettan och färre men mycket längre arbeten på sjuan
    Någon som vet iår?

2. bengtic

bengtic HBK Medlem

Kommun:
    Finspång
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    11273
    Närmaste vägen är nog genom luxemburg där man kan tanka billigt åker man sen betalvägen ner så två övernattningar i lugn fart så är man nere i spanien , Själv vill jag inte köra kasselbackarna med en gammal husbil.
    Sen gillar jag och stanna till vid greven, fin restaurang och bredvid kanalen sen vidare genom luxemburg för att tanka fullt med billig diesel. Problemet är ju betalvägarna kostar en del men man är i spanien på 2 övernattningar utan att stressa. Själv ska jag mot portugal i höst och beroende på vädret blir det ner till san sebastian på den sidan finns det ingen betalväg. Om vägarbeten veta vi intet som salig Jappe skulle ha skrivit.

3. kuaiLi

kuaiLi HBK Medlem

Kommun:
    Karlskrona
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    27671
  4. Fincan

Fincan HBK Medlem

Kommun:
    Halmstad
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    21930
    Vi kör diagonalt genom Tyskland och Frankrike.
    Tyskland: Rostock, Schwerin, Wolfsburg, OCH utelämnar Kasselbackarna( går av a7 vid Friedland) för att njuta av alternativ vägarna till Alsfeld. Därefter Koblenz och Saarburg.
    Frankrike: Förbi Metz, Langres, Bergirac, Pyreneerna, Valadolid,Salamanca, Sevilla och in mot Portugal
    eller direkt mot Costa del Sol via Madrid i stället.
    mvh
    Fincan

JanneB, brogu och Gösta Evén gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.