• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tur med Ture

Status
Stängd för vidare inlägg.

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Ja jag ska se om jag hittar nåt sjukhus som är kort kö hos. Betablockerare funkade inte sist jag hade problem så det är är kört, återstår bara ablation sa läkaren.
Har oxå strul (förmaksflimret) med hjärtat, hamnade på akuten i förrgår. Jag svarade bra på Betablock-sprutan och om jag inte vänder så blir det elkonvertering.
 
F

F.d. 22252

Guest
När hjärtat rusar är det riktigt otäckt hade det förr vid panikångest. Det kan ju hända att du får medicin istället, min far och min äldste son har pacemaker och det har fungerat bra.
Väldigt viktigt att fastslå vad flimret beror på, det kan ju finnas flera orsaker som måste undersökas och till och med biverkningar från någon medicin. men du har ju en egen sköterska som säkert kan massor. Om jag inte minns fel har du en infarkt i amnanesen.
 
F

F.d. 22252

Guest
Tror inte du kapar tråden, och när har en läkare brytt sej om sina patienter det som är inne nu är ju att skicka iväg dom med en burk medicin vara oanträffbar för patienter som i finspång, enda kontakten man får är på telefon.
 
F

F.d. 22252

Guest
Har ju en klocka som mäter händer regelbundet att den mäter uppåt 160 slag på natten klockan mäter varje timme. vaknar då med svårt att få luft eftersom det är på natten och att jag tar en halv tablett av den svagaste insomningsmedicinen immovan så beror det säkert på sömnapne som immovan är känd för att framkalla. Skulle egentligen vilja att de gjorde skiktröntgen med kontrastvätska i blodomloppet för att spåra skador på dej det verkar alltid vara långbänk i vården så inte i spanien där gjorde man ett antal udersökningar ganska snabbt efter varandra för att se vilket resultat man fick innan dess kan man ju inte göra något och är det något allvarligt så är ju varje dag en förhöjd risk.Jag fick ultraljud ekg röntgen skikt röntgen med kontrast i blodomloppet inom loppet av några dagar. Direkt när jag kom in hamnade jag på akuten med slangar och kablar till övervakningsutrustningen. Var som västa filmen det pep hela tiden här och där.
Normalt har ju hjärtpatienter prio 1 och du har antagligen en oregelbunden hjärtrytm pulsen i sej är nog inte så farlig låter faktiskt som diagnosen hjärtsvikt men det är ju ett vitt begrepp jag vet egenligen ingenting bara andrahandinformation under åren.
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja det är ju två helt olika problem fast man kan uppleva dom lika otäckt. Hasse hoppas du har tur med att få ditt ingrepp gjort, hoppas också att Åsa är vid gott mod. Läste att Klasse är på G söderut till Portugal förmodligen samma väg som vi planerar åka men ett par veckor tidigare än vi kör. Fick ju macleans bok igår så det blev nattläsning och planering. Han hade ett förslag ända ner till kusten i Portugal.
Jag gillar vis av tidigare problem att köra max 40 mil per dag och ha ett ställe att stanna på varje em. och nära till en öppen restaurang.
Du har ju lite större jobb att ta hand om med bilen jag har ju mest mindre och en del kan jag förmodligen fixa under resans gång så har man lite att göra och tänka på. För mej är numera minst halva jobbet planeringsen när man vet precis vad man ska göra brukar det gå lätt. Har du något bra trix att fästa en micro på en bänk så den inte far runt man skulle ju kunna ta bort kåpan och dra en skruv genom bänken men då får man ju inte på kåpan.
 
F

F.d. 22252

Guest
Skulle vara bra om det fanns några dynor att sätta på sidorna som stöd i sidled Åsa är ju ganska smal, Borde ju gå att enkelt få fast med kardborrband så att det blir skräddarsytt. Men sånt går ju att fixa under resans gång.
 
F

F.d. 22252

Guest
Vad bra då träffs vi vid terminalen! :music-icon:
Enda gången SMH får rätt är när det blir dåligt väder, har värmen på i husbilen en lite kamin 600W -2 ute och 13,4 inne har en givare som sänder temp och luftfuktighet till en mottagare inne. Så i minusgrader behövs 1000W och mer har jag aldrig behövt haft någon gång.
Jodå det är snö här också vill knappt åka med husbilen fullt med salt på vägen nu.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Vi lämnade Ödåkra igår kväll och åkte med Finnlines i Malmö till Travemünde. Lugn överfart och mycket bra service på båten. De fixade en handikappanpassad hytt till oss fast vi hade hund. Det går inte boka egentligen men det fixade de i receptionen när vi kom ombord på båten.
Nu står vi på Grevens ställplats och väntar på Bengic. Vi har inte kör tillsammans bara bestämt att vi skulle träffas här.
Resan hit gick bra, dåligt väder bara. Duggregn och ca 8-10 grader.
Imorgon blir det rast, vila i Luxemburg nånstans.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen