• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tur med Ture

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Vi skulle åkt till Trelleborg ikväll för vidare färd till Brno, blev inte så...
Åsa har en kraftig förkylning så vi har bokat om biljetterna till onsdag morgon istället.
Hoppas på att förkylningen har släppt till dess och att jag inte fått den...
 
F

F.d. 22252

Guest
Tråkigt men jag vet att för dej är Åsa den viktigaste så du stannar hemma om hon inte orkar riktigt. Ska se loppet på tv som jag brukar, i morgon formel 1 idag har jag gått mellan poolen och tv ruggigt varmt här. Blir inget mekande innan temperaturen är normal.
Förbereder för kommande resa till Spanien Portugal för att undvika nästa vinter.
 
F

F.d. 22252

Guest
Tråkigt det är ganska tyst hemma då inte lär du kunna ropa ut några stationer heller.
Brukar bli svårt med förkylning på sommaren, sen lär du få en massa basselusker i bussen med folket där, hände samma varje höst när skolan började många lärare blev sjuka och många elever med.
Nu är jag sällan förkyld det blir andra och långvariga sjukdomar.
Men du sparar ju pengar till vintern och jag tycker det går alldeles utmärkt att följa på 55" tv.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Jag har ju bara en 40 tummare :(
Hållplatsutrop behöver vi inte göra längre, det finns apparater som gör det åt oss :)
Vi bestämmer på tisdag morgon om vi kör eller inte. Beror mest på hur Åsa mår, jag klarar mig nog. Åsa blir mycket svag när hon får feber.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Sparar ju inte så mycket pengar. GP biljetterna är ju redan betalda och går inte att lämna tillbaka. Färjebiljetten får man bara hälften tillbaka på.
Åsa är mycket bättre idag men jag är helkass.
Vi avvaktar med beslut till i morgon bitti.
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag hoppas verkligen du kommer iväg och kan berätta sånt som man aldrig får reda av kommentatorerna. Tänk om det blir regnrace det brukar bli mer spännande då. Vissa förare faller tillbaka och andra som kommer från ett regnhärjat land brukar klara det bra. Markquiz går väl inte göra något åt han klarar allt trots att Hondan nog är en av de mest svårkörda. Du ligger väl ett dygn efter åsa så kanske du mår bättre i morgon, men så är ju riktiga män mer känsliga för förkylningar.
Antar att du kör rostock berlin dresden prag brno mycket vägbyggen i Tjeckien som det ser ut.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Vi har gett upp hoppet på att komma iväg, jag sämre idag än igår, Åsa är lite bättre men långt ifrån bra.
GP biljetterna ligger på Blocket strax och båtbiljetten är avbokad. Fick tillbaka hälften av pengarna.
Antar att du kör rostock berlin dresden prag brno
Vi hade bokat Trelleborg - Swinoujscie och hade tänkt köra via Polen mesta av sträckan, den andra vägen har vi kört några gånger, kul att prova nåt nytt. Nu blev det inte så tyvärr.
 
F

F.d. 22252

Guest
Den vägen har jag åkt en gång väldigt god mat på båten, tråkigt att ni ligger sjuka extra besvärligt när ni är sjuka samtidigt. De här väderomslagen är jobbiga ena dagen 32 grader andra dagen som idag 12grader och regn.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Sitter här hemma och hostar o nyser så det var rätt beslut att stanna hemma.
Synd man inte kom iväg för det ryktas om att det är sista året det körs MotoGP i Brno.
Osäker framtid för MotoGP på Brno
Får väl åka till Finland nästa år om det blir race där istället.
MotoGP-tester på finska KymiRing körs redan i höst!
Jag har börjat köra buss igen som timanställd för att få ihop en slant så man kan göra en resa söderut igen till vintern.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Äntligen! Imorgon är det dax. 24 tim EKG! Bara 4 månader sen jag ringde hjärtavdelningen och ville kollla hjärtat.
Vi körde hem tidigare för att kolla hjärtat, hade jag vetat att det skulle ta FYRA månader tills jag skulle få hjärtat kollat hade vi stannat kvar längre i Spanien...
Svensk sjukvård är fantastisk.
 
F

F.d. 22252

Guest
Du skulle ha gått till ett sjukhus i spanien istället då hade de kollat allt direkt, men jag förstår varför du inte kunde det.
Hoppas bara att det är något som är lätt åtgärdat om de nu hittar felet.
Men det måste vara ett enkelt fel när de kunde vänta i 4 mån utan att kolla vad det är. Påminner om min far det lyser en röd lampa i bilen men det är nog bara generatorn men det var oljelampan.
Ibland tror man att de har något datasystem som listar ut vad man är värd och har man passerat bäst före datum så blir man automatiskt nedprioriterad till - han får självdö den lägger vi inte pengar på vi har en massa politiker att ta hand om först.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Jag var hos läkaren igår för mitt hjärta som slår för fort. Det blir förmodligen en ablation igen. När vet jag inte, lång väntetid . Läkaren tyckte att vi skulle åka söderut så vi har bestämt att vi åker i början av december mot Portugal.
 
F

F.d. 22252

Guest
Kommer du in akut på ett sjukhus i spanien så fixar dom kanske det med en gång om du har all dokumentation med dej, De får väl ta hand om Åsa samtidigt om det behövs.
Funderar på om betablockerare skulle hjälpa.
Du har ju rätt att söka vård i annat landsting det finns ställen man kan hitta på internet om kö på olika ställen och vissa sjukhus har knappt någon kö, och det är väl ditt eget landsting som får betala så det är de säkert pigga på att fixa, gäller att få tag i rätt person brukar sitta en sjuksköterska som sköter planeringen i mitt fall var hon väldigt tillmötesgående när jag fick prata direkt utan att gå pappersvägen.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Ja jag ska se om jag hittar nåt sjukhus som är kort kö hos. Betablockerare funkade inte sist jag hade problem så det är är kört, återstår bara ablation sa läkaren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen