• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tur med Ture

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 22252

Guest
Äntligen börjar våren komma men det är minus 1 nu på natten men solen värmer bra. Börjar komma blommor i gräsmattan så nu går vi mot sommaren igen, visst är det konstigt att man inte haft någon vinter och inte har jag saknat den. Har byggt ihop ett batteri till elscootern blir på 10 ah men problemet är att svetsa ihop cellerna.
Funderade på att ringa när jag inte hörde av er men tänkte ni kanske ligger ute på vägen.
Hoppas ni får en bra hemresa blir väl broarna förstår jag eller rödby putgarden.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Nu har vi kommit till Grevens ställplats och ska strax äta en jägerschnitzel med sås och stekt potatis. Ska bli gott!
Tidigare idag var på campingvaruhuset Obelink och köpte lite bra att ha till en liten ombyggnad av bilen.
Imorgon blir det Flensburg och där ska vi handla en flaska ost
Stannar nog där för natten.
Sen drar vi över broarna hem till Ödåkra.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Då har vi kommit till Flensburg. Mycket köer längs vägen, är väl inte annat ett vänta en fredag. Flöt på bra tills vi passerade Elbe tunneln, där var det vägarbeten och trafiken var tät. Flera km kö som sakta kröp fram.
Nu står vi på Citti-Parks ställplats.
Går väl in och kollar lite imorgon innan vi kör hemåt.
Blir nog sista natten i husbilen för denna gången.
 
F

F.d. 22252

Guest
Ni är tre veckor efter mej hem skulle stannat lite längre vet egentligen inte varför jag for hem så fort men har sett att ni har kört på bra så fort ni kommit ovanför värmen.
Ibland har man sett högre temp hemma än en bit neråt.
Har varit roligt att följa er resa och ska bli roligt att träffas i sommar, ni är välkomna!
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Ja Bengt, varför stressa hem. Vi körde ju hemåt lite tidigare pga hjärtat. Det har varit lugnt den sista veckan men det kunde man ju inte veta.
Vi har haft tur med vädret på hemresan också. Igår var det riktigt vårväder i Tyskland. Runt 15 gr. Jag hoppas att den värmen följer med oss hem idag.
Nu är det bara resten kvar på vår resa.
Vi ska besöka en vän på Själland som vi träffat genom att vi har samma intresse, Honda VFR, en fantastiskt trevlig mc. Han har tyvärr fått problem med sin rygg och kan inte köra mc längre. Ska bli trevligt att träffas igen.
Får se om jag orkar köra ända hem idag, har man varit borta så länge så spelar det ju ingen roll om det blir en dag till bilen.
 
F

F.d. 22252

Guest
10 grader här men gråkallt och blåsigt du har ju 42 mil hem och det är ju lite jobbigt det var min längsta dagsetapp när jag åkte hem förutom den sista biten i sverige men där är det ju lätt att köra med lite trafik, så det är lite långt tycker jag.
Fast jag tror du kör hem det brukar man göra när man är på G.
Kanske var det stress som fick hjärtat att rusa och att det gick över när du började köra det är ju ditt gamla jobb och du kan säkert slappna av där, själv blir jag väldigt nervös när jag kör bil utomlands.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Jag slappnar av bra bakom ratten, har man kört yrkesmässigt i över 40 år så är det lätt. Man är skärpt men ändå avslappnad.
Tack för alla fina kommentarer på mina inlägg!
Vi är hemma nu.
Nu tar jag den sista handbromsölen för denna resan! Den lokala pizzerian fick fixa middagen.
Blev en extra runda till Åsas dotter i Ekeby för att hämta nycklar så vi kom in! Jag har lagt nyckarna i bilen på ett säkert ställe, så säkert att jag inte hittar dom!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen